Διερεύνηση και χαρτογράφηση των στρατηγικών αφής που χρησιμοπούνται από μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες και σοβαρά προβλήματα όρασης

Περίληψη

Η μελέτη των διάφορων τομέων ανάπτυξης των μαθητών με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση βρίσκεται τις τελευταίες δεκαετίες στο επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στις συμπεριφορές και στρατηγικές απτικής διερεύνησης, τις οποίες χρησιμοποιούν οι συγκεκριμένοι μαθητές κατά την αλληλεπίδραση τους με το περιβάλλον μέσω της αφής. Ως «συμπεριφορές απτικής διερεύνησης», ορίζονται όλες εκείνες οι απτικές συμπεριφορές που εκδηλώνουν οι μαθητές για τη μελέτη των αντικειμένων του περιβάλλοντος τους, Ενώ ως «απτικές στρατηγικές διερεύνησης», ορίζονται οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών με στόχο την αντίληψη μιας ιδιότητας του αντικειμένου. Για τον όρο «αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες» (vision and multiple impairments- VIMI), δεν αναφέρεται συγκεκριμένος ορισμός στη βιβλιογραφία. Για αυτό το λόγο ο συγκεκριμένος πληθυσμός μαθητών προσεγγίζεται με βάση τα χαρακτηριστικά του. Οι μαθητές με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research aim of this study is to investigate and describe the tactile exploratory procedures (TEPs) applied by students with vision and multiple impairments (VIMI) or deafblindness while they actively manipulate small objects. TEPs are defined as “a movement pattern having certain characteristics that are invariant and others that are highly typical”. Considering VIMI, , no specific definition is mentioned. Children with VIMI, face difficulties in obtaining sufficient information from their environment in order to learn.The sample of the present study involves 82 students with VIMI and 46 Greek professionals working with those specific students. Two protocols were developed in order to obtain relevant data; the first one was based on interviews and the second one on observations. Furthermore, a tool to estimate tactile exploratory procedures was developed in order to elaborate the research questions of the present study and all student’s responses were videotaped.The discussion foc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44515
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44515
ND
44515
Εναλλακτικός τίτλος
Investigate tactile exploratory procedures of students with vision and multiple impairments or deafblindness
Συγγραφέας
Παπαζαφείρη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ζαφείριος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Σιδερίδης Γεώργιος Γεώργιος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Άτζακας Κλήμης
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Νησιώτου Ιουλία
Σταυρούση Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες; Τυφλοκώφωση; Εργαλείο εκτίμησης; Απτικές συμπεριφορές διερεύνησης; Απτικές στρατηγικές; Αφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
407 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)