Η αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. για την καλλιέργεια της σκέψης στις διδακτικές πρακτικές των νηπιαγωγών υπό το πρίσμα των στοχαστικών προσεγγίσεων ορατή σκέψη και έντεχνος συλλογισμός

Περίληψη

Το κίνημα των «Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα» προβάλλει την καλλιέργεια της σκέψης δια μέσω των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) ως κεντρική προϋπόθεση μακροπρόθεσμης επιτυχίας σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο. Αυτό το επιχείρημα ενισχύεται όταν οι Τ.Π.Ε. αξιοποιούνται στη βαθμίδα του νηπιαγωγείου, καθώς συμβάλλουν στην απόκτηση δεξιοτήτων επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, κατανόησης αφηρημένων εννοιών, αναζήτησης και διαχείρισης πληροφοριών. Πολλοί εκπαιδευτικοί ωστόσο, δεν φαίνεται να έχουν ξεκάθαρη αντίληψη για την έννοια της «αποτελεσματικής σκέψης», γεγονός που συχνά τους οδηγεί συχνά να χρησιμοποιούν τις Τ.Π.Ε. ως «συμπλήρωμα» των διδακτικών τους πρακτικών, παρά ως εργαλεία προώθησης της στοχαστικής μάθησης. Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις αυτές, η παρούσα διατριβή έχει διπλό σκοπό: πρώτον, να περιγράψει τις τρέχουσες πεποιθήσεις και διδακτικές πρακτικές μερίδας νηπιαγωγών για την καλλιέργεια της σκέψης μέσω Τ.Π.Ε. και δεύτερον, να διερευνήσει τον βαθμό στον οποίο δύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The “21st Century Skills” movement sees the need for critical thinking, and Information and Communication Technologies (ICTs) as a central skill set for success in a rapidly changing world. This argument is even more valid when ICTs are integrated in early childhood classroom because they can foster many benefits, including helping children to extend thinking and problem-solving skills, to find and evaluate information. Many teachers however, do not appear to have an explicit understanding of what constitutes effective thinking. As a result they often use ICTs as a supplement to classroom activities rather than as powerful tools for developing thinking and learning. Considering the above-mentioned challenges this dissertation has a twofold purpose: firstly, to describe Greek kindergarten teachers’ current beliefs as it relates to the use of ICTs for teaching thinking and secondly, to explore the implications of Harvard’s Project Zero’s Visible Thinking (VT) and Artful Thinking (AT) fra ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44181
ND
44181
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of visible thinking and artful thinking frameworks in Greek kindergarten teachers’ ICT instructional practices for teaching thinking
Συγγραφέας
Μέλλιου, Κυριακή Αριστοτέλης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Μπράτιτσης Θαρρενός
Angela Salmon
Κόμης Βασίλειος
Αυγητίδου Σοφία
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).; Ορατή Σκέψη; Έντεχνος Συλλογισμός; Έρευνα δράσης; Νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
494 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα