Η ανάπτυξη των ΜΜΕ (18ος-21ος αιώνας): μια προσέγγιση της πολιτικής οικονομίας

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή επιχειρήθηκε μια ιστορική μελέτη της εξελικτικής πορείας των ΜΜΕ σε συνδυασμό την εξέλιξη του κεφαλαιοκρατικού κοινωνικοοικονομικού συστήματος, με στόχο να αναλυθούν οι δυναμικές που μεταμορφώνουν το πεδίο επικοινωνίας σε σχέση με τη μορφή που είχε έως τα τέλη του 20ου αιώνα. Αξιοποιήθηκε ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο παρέχει τη δυνατότητα ιστορικής ανάλυσης της εξελικτικής πορείας των ΜΜΕ, προσφέροντάς μας ταυτόχρονα τη δυνατότητα να μελετάμε αυτή την πορεία σε συνδυασμό με το ιστορικό πλαίσιο. Βασικό στοιχείο του θεωρητικού πλαισίου της διατριβής, είναι ότι εξετάζει τα ΜΜΕ ως υποσυστήματα της επικοινωνιακής δικτύωσης του κεφαλαιοκρατικού συστήματος. Κρίθηκε επίσης απαραίτητο, το θεωρητικό αυτό πλαίσιο να δίνει τη δυνατότητα κριτικής ανάδειξης των πολιτικών διλημμάτων που συνδέονται με τα ΜΜΕ και το ρόλο τους στο πολιτικοοικονομικό πεδίο. Με δεδομένη και την επιστημονική μας ειδίκευση, το επιστημονικό πεδίο που δίνει τη δυνατότητα ιστορικών αναλύσεων και ανάδειξης τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe stated objective was the registration and the interpretation of the «big picture» of the history of the mass media, during the period from the conclusion of the 18th century until the outset of the 21st century. Within the general historical framework a study of the Greek mass media in the digital epoch is attempted. The approach of the political economy of communication is adopted, and a synthesis of three complementary and interlinked theoretical frames-viewpoints is being developed. The first frame is the viewpoint of the form and the technology of communication, as being outlined in the German Ideology, according to which upon the basis of the capitalistic system of production, concrete productive relations and divisions of labour are being developed, finally leading to a concrete/specific form of communication. At the interior of this viewpoint, the evolution of the mass media is being studied in combination with capital’s incentives for space and time compressio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44027
ND
44027
Εναλλακτικός τίτλος
A political economy approach for the development of the mass media ( 18th to 21st century)
Συγγραφέας
Ποταμιάνος, Αντώνιος του Αναστάσιος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Χαιρετάκης Μανώλης
Παπαθανασόπουλος Στυλιανός
Μούρλας Κωνσταντίνος
Σταυριανέα Αικατερίνη
Θεοχαράκης Νικόλαος
Κουντουρής Εμμανουήλ
Γράβαρης Διονύσιος
Λέανδρος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτική οικονομία της επικοινωνίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)