Σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή αλγορίθμων υπολογιστικής νοημοσύνης σε προβλήματα εύρεσης βέλτιστου ωρολογίου προγράμματος σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (school timetabling) και χρονοπρογραμματισμού (scheduling)

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής είναι η διερεύνηση της συμπεριφοράς καινοτόμων αλγορίθμων της Υπολογιστικής Νοημοσύνης, όσον αφορά στην κατασκευή ποιοτικών ωρολογίων προγραμμάτων για σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι γεγονός ότι, τα τελευταία χρόνια, το δύσκολο έργο της κατασκευής ωρολογίων προγραμμάτων σε λίγες μόνο περιπτώσεις επιτελείται χωρίς την βοήθεια Η/Υ. Συνήθως χρησιμοποιείται κάποιο λογισμικό, το οποίο υλοποιεί έναν αλγόριθμο που είναι σε θέση να παράξει ένα ωρολόγιο πρόγραμμα, που να καλύπτει κατά το μεγαλύτερο μέρος τις λειτουργικές ανάγκες ενός σχολείου, μέσα σε διάστημα που κυμαίνεται από λίγα λεπτά έως λίγες ώρες. Στην διεθνή επιστημονική κοινότητα υπάρχει συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη νέων αλγορίθμων, οι οποίοι θα βελτιώνουν διαρκώς την ποιότητα των ωρολογίων προγραμμάτων, θα εκμεταλλεύονται τις διαρκώς βελτιούμενες δυνατότητες των Η/Υ και θα στηρίζονται σε νέες θεωρητικές και πρακτικές ανακαλύψεις του χώρου της Πληροφορικής. Υ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main topic of this thesis is the design and implementation of algorithms forsolving the school timetabling problem in a feasible and efficient way. In particular,focus is given in the well-known Particle Swarm Optimization (PSO) algorithm, whichis modified so as to fit the specific aspects of the problem’s discrete space, while enrichedwith novel ideas and techniques.It is known, for several decades, that the timetabling problems, in their generalform, belong to the NP–Hard class. Consequently, finding an exact algorithm for solvingtimetabling problems in an affordable amount of time is rather impossible whenthe size of these problems is of a great magnitude. When facing such a situation, onealternative resolution is implementing Computational Intelligence which is able to producenear optimal solutions in a reasonable amount of time by employing the set ofalgorithms it includes. Therefore, the first chapter is devoted to the hard problems ingeneral and the definition of Computation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43898
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43898
ND
43898
Εναλλακτικός τίτλος
Design, development and application of computational intelligence algorithms to the school timetabling and scheduling
Συγγραφέας
Τασσόπουλος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Ξενοφών)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προιόντων και Τροφίμων
Εξεταστική επιτροπή
Μπεληγιάννης Γρηγόριος
Λυκοθανάσης Σπυρίδων
Χατζηλυγερούδης Ιωάννης
Αδαμίδης Κωνσταντίνος
Βουτσινάς Βασίλειος
Πλαγιανάκος Βασίλειος
Γεωργόπουλος Ευστράτιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ωρολόγιο πρόγραμμα; Σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Υπολογιστική νοημοσύνη; Βελτιστοποίηση; Αλγόριθμος σμήνους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 214 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)