Η αρχιτεκτονική και ο αστικός σχεδιασμός μέσα από στρατηγικές City Branding: χωρικές προσεγγίσεις συγκρότησης ανταγωνιστικής πολιτισμικής ταυτότητας: το παράδειγμα της Λάρνακας

Περίληψη

Ο χώρος της αρχιτεκτονικής, ο αστικός χώρος, ο τόπος που καταναλώνεται, μπορεί να υποδεχθεί μορφές κοινωνικής–πολιτισμικής, οικονομικής και πολιτικής οργάνωσης, με πρόθεση ανταγωνιστική, ικανή να αποδώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα στα σύγχρονα αστικά πολιτισμικά τοπία. Στη μελέτη που παρουσιάζεται, διερευνώνται οι συνθήκες στην αρχιτεκτονική και στον αστικό σχεδιασμό, μέσω των οποίων μπορούν να ελεγχθούν διαδικασίες συμβολικής επιρροής στο δομημένο περιβάλλον. Η ερευνητική προσέγγιση, ακολουθεί παραδείγματα που έχουν εδραιώσει συσχετίσεις αστικών περιοχών με ευρύτερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Παράλληλα, φαίνεται πως τα παραδείγματα που εξετάστηκαν, έχουν καθιερώσει τη διακεκριμένη τους θέση στη μνήμη των ατόμων.Η κοινωνιο-συμβολική αυτή οπτική, μελετά τη δυναμική του σχεδιασμού ως σύστημα παραγωγής παράλληλου προς την οικονομική παραγωγή. Πρόκειται εν προκειμένω για σύστημα παραγωγής χώρου, συσχετισμένου με την επένδυση κεφαλαίου και πολιτισμικών νοημάτων.Επομένως, αφορά στη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With competitive intention, the space of architecture, the urban space, the place that is consumed, could receive forms of social-cultural, economic and political organization, capable of providing comparative advantages, to contemporary urban cultural landscapes. Within this context and with an expanded scientific framework, places are redefine themselves and follow images that are evolved from the local to the global. Meanwhile, places are participating in mechanisms which enhance their global positioning, producing a constructed competitive identity.The thesis presented, explores the conditions in architecture and urban design, through which the processes of symbolic effect in the built environment can be controlled. The research approach analyzes examples which have well-established associations of urban areas with wider economic and social conditions. In parallel, it seems that the examples examined, have introduced their distinguished positioning in the memory of individuals.This ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43495
ND
43495
Εναλλακτικός τίτλος
The composition of places’ competitive cultural Identity through architecture, urban design and City Branding strategies: the case of Larnaca city
Συγγραφέας
Μιχαήλ, Στέλλα Αδάμος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Σερράος Κωνσταντίνος
Σαββίδης Ανδρέας
Χανιώτου Ελένη
Δέφνερ Αλέξιος
Γοσποδίνη Ασπασία
Αυγερινού-Κολώνια Σοφία
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού & Τεχνολογίας
Λέξεις-κλειδιά
Αρχιτεκτονική; Αστικός σχεδιασμός; Συμβολική Οικονομία; Ανταγωνιστική Ταυτότητα; Πολιτισμός; Προβολή Πολιτισμικών Συμβόλων; Αντιληπτική Εικόνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
396 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.