Τα αναλυτικά προγράμματα και τα κυπριακά σχολικά βιβλία ιστορίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο κατά την περίοδο της αγγλοκρατίας (1878-1960): η διάχυση της εθνικής και αποικιακής ιδεολογίας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά το βαθμό και τις μορφές διάχυσης της εθνικής ιδεολογίας στα σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο, τα οποία συνέγραψαν Κύπριοι εκπαιδευτικοί κατά την περίοδο της Αγγλοκρατίας (1878-1960). Τα σχολικά εγχειρίδια εξετάζονται ως κοινωνικά προϊόντα και ταυτόχρονα αποτιμάται η συμβολή τους στη διαμόρφωση της εθνικής ενωτικής ιδεολογίας των Ελληνοκύπριων μαθητών κατά την υπό εξέταση περίοδο. Η εργασία θέτει συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα που περιστρέφονται γύρω από δύο βασικούς άξονες: τον εθνικό «εαυτό» (τους Έλληνες ως έθνος γενικότερα και τους Έλληνες της Κύπρου) και τον εθνικό «άλλο» (τους Τούρκους ως έθνος γενικότερα και τους Τούρκους της Κύπρου). Παράλληλα, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να φωτίσει, μέσα από τη μελέτη αδημοσίευτου αρχειακού υλικού και της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, πτυχές που συνδέονται με τη βρετανική αποικιακή εκπαιδευτική πολιτική στην Κύπρο σε σχέση με το μάθημα της Ιστορίας, όπως τα αναλυτικά προγράμματα π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the extent and the forms of diffusion of the national ideology through the history school textbooks of Primary Education of Cyprus, written by Cypriot educators during the British rule era (1878-1960). The school textbooks are examined as social products. Simultaneously their contribution to the formation of the national unionist ideology of the Greek Cypriot pupils during the examined era is evaluated. The thesis raises specific research questions which rotate around two basic axes: the national “self” (the Greeks as a nation in general and the Greek Cypriots) and the national “other” (the Turks as a nation in general and the Turkish Cypriots). At the same time, through the study of unpublished archival materials and current bibliography, the present research attempts to enlighten aspects connected to the British colonial educational policy in Cyprus concerning school history, such as the drawn up curricula and the policies which were applied to the tex ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41593
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41593
ND
41593
Εναλλακτικός τίτλος
History curricula and cypriot history school textbooks of the primary education in Cyprus during the british rule era (1878-1960): τhe diffusion of national and colonial ideology
Συγγραφέας
Αργυρού, Χρήστος (Πατρώνυμο: Αναστάσης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Τερζής Νικόλαος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Μπονίδης Κυριάκος
Χατζηδήμου Δημήτριος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Κεσίδου Αναστασία
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικά προγράμματα ιστορίας; Σχολικά βιβλία Ιστορίας; Εθνική ιδεολογία; Κυπριακή εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Εικόνα του εθνικού εαυτού; Εικόνα του εθνικού άλλου; Ανάλυση περιεχομένου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
704 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)