Οι επιθυμίες και οι προσδοκίες των μαθητών της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου για τις διευκολυντικές συνθήκες στην σχέση την οποία θα αναπτύξουν με τους καθηγητές τους στο γυμνάσιο, καθώς και οι εμπειρίες διευκολυντικών συνθηκών των μαθητών της πρώτης γυμνασίου από τη σχέση αυτή

Περίληψη

Η έρευνα αυτή έχει σκοπό να διερευνήσει τις στάσεις των τελειόφοιτων μαθητών του δημοτικού σχολείου για τη σχέση την οποία προσδοκούν να αναπτύξουν με τους καθηγητές τους στο γυμνάσιο και τις στάσεις των μαθητών της πρώτης τάξης του γυμνασίου για τη σχέση που διατηρούν με αυτούς. Οι στάσεις αυτές αναφέρονται στις διευκολυντικές για τους μαθητές –σύμφωνα με την προσωποκεντρική προσέγγιση του C. Rogers για την εκπαίδευση– πλευρές της σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή (ενσυναισθητική κατανόηση, ανεπιφύλακτη θετική αναγνώριση και γνησιότητα). Για τη θεωρητική κάλυψη των προσδοκιών του μαθητή επιλέχθηκε η θεωρία προσδοκίας-αξίας (Eccles & Wigfield, 2002 ∙ Wigfield & Eccles, 2000), η οποία δίνει ένα ευρύ μοντέλο ανάλυσης των επιθυμιών και των προσδοκιών με τον μαθητή ως δρών πρόσωπο. Η μέθοδος έρευνας που ακολουθήθηκε ήταν συνδυασμός διαχρονικής (panel) ποιοτικής έρευνας με συνεντεύξεις και συγχρονικής (cross-sectional) ποσοτικής έρευνας πεδίου με ερωτηματολόγια. Το δείγμα της έρευνας panel το απο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research aims to investigate sixth grade students’ desires and expectations about facilitative conditions in relationship will develop with teachers in junior high school and seventh grade students’ attitudes about facilitative conditions in relationship with teachers. The facilitative conditions according the Roger’s person-centered theory are: empathy, unconditional positive regard and congruence. We used also the expectation-value theory (Eccles & Wigfield, 2002 ∙ Wigfield & Eccles, 2000), which gives a broad analysis model about student’s desires and expectations.The research method we used was a combination of longitudinal (panel) qualitative research interviews and cross-sectional quantitative field research questionnaires. The sample of panel study were 68 students of Achaia, of which the researcher interviewed once before their transition to high school and twice after (autumn and spring). The sampling method of cross-sectional study was two-stage cluster random. The natio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41557
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41557
ND
41557
Εναλλακτικός τίτλος
Sixth grade students' desires and expectations about facilitative conditions in relationship will develop with their teachers in junior high school as well as experiences of students about fecilitative conditions in the first year in junior high school
Συγγραφέας
Κονιδάρης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ευστάθιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κοσμόπουλος Αλέξανδρος
Μπρούζος Ανδρέας
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Κρίβας Σπυρίδων
Κατσίλης Ιωάννης
Μισαηλίδη Πλούσια
Πούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διευκολυντικές συνθήκες; Προσωποκεντρική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
507 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)