Μαθηματικοποίηση των εξηγήσεων στο μάθημα των μαθηματικών: ο ρόλος των συμβόλων
Περίληψη
Η διδακτορική διατριβή μελετά τον τρόπο που θα μπορούσαν οι συμβολισμοί των κλασμάτων που χρησιμοποιούν οι μαθητές, να εντάσσονται σε μια διδακτική ακολουθία ώστε να προωθείται η οικοδόμηση μιας ώριμης αντίληψης του κλάσματος στη βάση των άτυπων παιδιών. Από γνωστικής και διδακτικής πλευράς τα κλάσματα συγκαταλέγονται στις πιο πολύπλοκες έννοιες του αναλυτικού προγράμματος του Δημοτικού Σχολείου. Παρά τις ερευνητικές προσπάθειες που έχουν γίνει, παραμένει μεγάλη η δυσαρέσκεια όσον αφορά τα επίπεδα κατανόησης του τρόπου που θα μπορούσαν οι μαθητές να στηριχτούν ώστε να κατασκευάσουν τα κλάσματα με ουσιαστικό τρόπο. Επομένως, κύριος σκοπός της διατριβής αποτελεί η συνεισφορά της στην κάλυψη αυτής της ανάγκης εστιάζοντας στη μελέτη του ρόλου των συμβολικών αναπαραστάσεων και της συμβολής τους στην ανάπτυξη κατανόησης των κλασμάτων. Η διατριβή τοποθετεί τη βαθιά κατανόηση των κλασμάτων στο πλαίσιο της αναλογικότητας και τα κεντρικά ερωτήματά της αφορούν στους σκοπούς μάθησης και στον σχεδι ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The doctoral dissertation studies the way in which an instructional sequence could incorporate the fractional symbols used by students in order to promote the development of a mature fractional understanding based on children informal knowledge. Cognitively and didactically, fractions are among the most complex concepts of the elementary school curriculum. Despite research efforts, there is still great dissatisfaction with regard to the levels of understanding of how to support students, so that they construct fractions in a meaningful way. Therefore, the main purpose of the dissertation is to contribute to meeting this need by focusing on the study of the role of symbolic representations and their contribution to the understanding of fractions. The dissertation places the deep understanding of fractions in the context of proportionality and its central questions concern the learning objectives and the design of appropriate supportive learning tools to develop understanding of fraction ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.01 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.