Περίληψη
Οι βασικοί στόχοι της έρευνας αυτής είναι :1.Η μελέτη των στοιχείων της διάνοιξης στις περιοχές έρευνας.2.Η μελέτη των συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές έρευνας (βλάστηση, γεωλογικοί σχηματισμοί, κλίσεις, υψόμετρα, εκθέσεις).3.Ο υπολογισμός του μεγέθους της οδικής διάνοιξης.4.Η επιλογή της καταλληλότερης ταχύτητας για την αποτύπωση του οδικού δικτύου με GPS πάνω σε αυτοκίνητο (κινηματική μέθοδος). 5.Η εποχική σύγκριση (χειμώνας-καλοκαίρι) της αποτύπωσης του άξονα του δασικού δρόμου (μετρήσεις με GPS Hiper Pro και με Total Station Leica TC 805L).6.Η μελέτη των χωροχρονικών μεταβολών της διάνοιξης του δάσους στην περιοχή έρευνας.Η επίτευξη των παραπάνω στόχων ολοκληρώθηκε με την έρευνα των στοιχείων που αναλύονται και επεξεργάζονται στην εργασία αυτή η οποία περιλαμβάνει: 1.Ανασκόπηση βιβλιογραφίας που αναφέρεται στα μέσα και στα είδη της διάνοιξης.2. Συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν τον υπολογισμό της άριστης οδικής πυκνότητας .3.Συλλογή και επεξεργασία όλων ...
Οι βασικοί στόχοι της έρευνας αυτής είναι :1.Η μελέτη των στοιχείων της διάνοιξης στις περιοχές έρευνας.2.Η μελέτη των συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές έρευνας (βλάστηση, γεωλογικοί σχηματισμοί, κλίσεις, υψόμετρα, εκθέσεις).3.Ο υπολογισμός του μεγέθους της οδικής διάνοιξης.4.Η επιλογή της καταλληλότερης ταχύτητας για την αποτύπωση του οδικού δικτύου με GPS πάνω σε αυτοκίνητο (κινηματική μέθοδος). 5.Η εποχική σύγκριση (χειμώνας-καλοκαίρι) της αποτύπωσης του άξονα του δασικού δρόμου (μετρήσεις με GPS Hiper Pro και με Total Station Leica TC 805L).6.Η μελέτη των χωροχρονικών μεταβολών της διάνοιξης του δάσους στην περιοχή έρευνας.Η επίτευξη των παραπάνω στόχων ολοκληρώθηκε με την έρευνα των στοιχείων που αναλύονται και επεξεργάζονται στην εργασία αυτή η οποία περιλαμβάνει: 1.Ανασκόπηση βιβλιογραφίας που αναφέρεται στα μέσα και στα είδη της διάνοιξης.2. Συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν τον υπολογισμό της άριστης οδικής πυκνότητας .3.Συλλογή και επεξεργασία όλων των πρωτογενών στοιχείων από τις μετρήσεις που έγιναν για την επιλογή της καταλληλότερης ταχύτητας για την κινηματική μέθοδο με όχημα .4.Συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων για την εποχική σύγκριση (χειμώνας-καλοκαίρι) της αποτύπωσης του άξονα του δασικού δρόμου.5.Ψηφιοποίηση του δασικού οδικού δικτύου και του βασικού οδικού δικτύου, στους χάρτες των ετών 1945, 1996 και 2007 για τον υπολογισμό του μήκους των δρόμων σε κάθε κατηγορία και την σύγκριση των δύο πρώτων με τον χάρτη του 2007 .Επίσης έγινε συλλογή στοιχείων που αφορούσαν το μήκος των δρόμων των ετών 2007 έως 2013 από το Δασαρχείο του Πανεπιστημιακού Δάσους Ταξιάρχη.Με βάση την επεξεργασία των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν από την περιοχή έρευνας :1. Υπολογίστηκε το μέγεθος της οδικής διάνοιξης με τρείς μεθόδους.- Η μέθοδος του τοκοχρεωλυσίου έδωσε Dοικ= 27,20m/ha, Dθ= 17,74m/ha.- Η μέθοδος του εσωτερικού επιτοκίου έδωσε Dοικ= 23,84 m/ha, Dθ= 17,87 m/ha.- Η μέθοδος της ανάλυσης κόστους-οφέλους έδωσε Dαρ=33, 70m/ha.2. Με βάση τα στοιχεία που αφορούν το μήκος των δρόμων των ετών 1970, 1980 και 2013 υπολογίστηκε η οδική πυκνότητα .3. Υπολογίστηκε η καταλληλότερη ταχύτητα της κινηματικής μεθόδου (GPS πάνω σε όχημα).4. Πραγματοποιήθηκε εποχική σύγκριση (χειμώνα-καλοκαίρι) της αποτύπωσης του άξονα του δασικού δρόμου.5. Υπολογίστηκαν οι χωροχρονικές μεταβολές της διάνοιξης του Πανεπιστημιακού δάσους Ταξιάρχη για τα έτη 1945, 1996, 2007. Από το 1945 έως το 2007 κατασκευάστηκαν 138.000μ. και από το 2007 μέχρι το 2013 κατασκευάστηκαν 50.000μ. νέοι δρόμοι.Από τη μελέτη των στοιχείων της έρευνας προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα:1. Η τυποποίηση της διάνοιξης των δασικών περιοχών είναι αδύνατη, αφού κάθε δασική περιοχή είναι κάτι το ξεχωριστό που απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό. 2. Οι μέθοδοι υπολογισμού της άριστης οδικής πυκνότητας δίνουν την ελάχιστη άριστη οδική πυκνότητα.3. Η έρευνα όσον αφορά την άριστη οδική πυκνότητα, του βασικού οδικού δικτύου, η οποία υπολογίστηκε με τρεις διαφορετικές μεθόδους, έδωσε τιμές που κυμαίνονται από 17,74 m/ha έως 33, 70m/ha.4. H υπάρχουσα οδική πυκνότητα είναι σχεδόν ίση με την άριστη οδική πυκνότητα που υπολογίστηκε με την μέθοδο της ανάλυσης κόστους οφέλους.5. Χαμηλή ποιότητα οδικού δικτύου, αφού το 85,65% είναι χωματόδρομοι
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main goals of this research are:1.The study of the forest opening-up data in the research areas.2.The study of the conditions that prevail in the research areas (vegetation, geological formations, slopes, altitudes, exposures). 3.The calculation of the size of forest road density.4.The selection of the proper velocity for surveying the road network with the use of GPS on a car (kinematic method).5.The seasonal comparison (winter-summer) of the forest road (measuring with GPS Hiper Pro and Total Station Leica TC 805L).6.The study of spatial and temporal variations in the forest opening-up of the research area. The completion of the above goals was achieved through research on the data that are analyzed and processed in this dissertation, which includes: 1.A bibliographical review on the means and the types of forest opening-up (Chapter 2, par. 2.1, 2.2, 2.4).2.The collection and data processing of ideal road density estimates (Chapter 2, par. 2.4.1.1.3.1, 2.4.1.1.3.1.1) (Table ...
The main goals of this research are:1.The study of the forest opening-up data in the research areas.2.The study of the conditions that prevail in the research areas (vegetation, geological formations, slopes, altitudes, exposures). 3.The calculation of the size of forest road density.4.The selection of the proper velocity for surveying the road network with the use of GPS on a car (kinematic method).5.The seasonal comparison (winter-summer) of the forest road (measuring with GPS Hiper Pro and Total Station Leica TC 805L).6.The study of spatial and temporal variations in the forest opening-up of the research area. The completion of the above goals was achieved through research on the data that are analyzed and processed in this dissertation, which includes: 1.A bibliographical review on the means and the types of forest opening-up (Chapter 2, par. 2.1, 2.2, 2.4).2.The collection and data processing of ideal road density estimates (Chapter 2, par. 2.4.1.1.3.1, 2.4.1.1.3.1.1) (Table 5.1-1).3.The collection and data processing of all the primary elements from the measurements that were conducted for the selection of the proper velocity for the kinematic method (Chapter 5, par. 5.2), (Tables 6.3-1, 6.3-2, 6.3-3).4.The collection and data processing of all the elements for the seasonal comparison (winter-summer) of the road network survey (Chapter 5, par. 5.2).5. The digitization of forest and basic road network maps dating to 1945, 1996, and 2007 in order to calculate the length of the roads in each category and the comparison of the first two with that of 2007 (Chapter 5, par. 5.2). Furthermore, data was collected on the length of the roads concerning the period from 2007 to 2013 from the Forestry Office of the Taxiarchis University Forest.In accordance with the processing of the data that was collected from the research area:1.The size of road opening was calculated with three methods. -The method of amortization resulted in Dοικ= 27,20m/ha, Dθ= 17,74m/ha (Picture 6.1-1, Table 6.1-1).-The method of internal rate of return resulted in Dοικ= 23,84m/ha, Dθ= 17,87 m/ha (Picture 6.1-2, Table 6.1-2).-The method of cost-benefit analysis resulted in Dαρ=33, 70m/ha.2.The road density was calculated based on the data which refer to road lengths of the years 1970, 1980, and 2013. 3.The proper velocity of the kinematic method was also calculated (Tables 6.3.-1, 6.3-2, 6.3-3).4.The seasonal comparison (winter-summer) of the road network depiction was achieved (Tables 6.3.1-1 , 6.3.1-2).5.The spatial and temporal variations of the University Forest of Taxiarchis’ forest opening-up for the years 1945, 1996, and 2007 were also calculated. 138.000m of new roads were constructed from 1945 to 2007, whereas from 2007 to 2013 50.000m were built (Tables 6.4-1, 6.4-2, 6.4-3, 6.4-4).
περισσότερα