Μελέτη του αποικισμού από Staphylococcus aureus ανθεκτικού στη μεθικιλλίνη (MRSA), στους ασθενείς που προσέρχονται στο νοσοκομείο: προοπτική μελέτη παρακολούθησης
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Purpose: To determine the prevalence and to identify risk factors of MRSA colonization, among patients presenting for hospital admission.Methods: In a tertiary teaching hospital, surveillance cultures from the nares, axillae and inguinal areas were performed at the time of admission for all patients except those admitted in the oncology and hematology unit. Demographic and possible risk factors for colonization were recorded. Antibiotic susceptibility was tested with standard methods and methicillin resistance by the cefoxitin disc method and mec gene detection. Isolates were characterized as CA-MRSA according to their susceptibility pattern. MRSA isolates were tested for Panton Valentine leukocidin (pvl) gene.Results: Swab samples were collected from 2994 patients presenting for admission in two years. Mean patient age was 53 years (median 52) and the female to male ratio of 1.3:1. Staphylococcus aureus was isolated from 473 (15.8%) patients and MRSA from 88 (3%) of the patients (18.8 ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.85 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.