EC-US relations in an era of interdependence: US impact on EC policy-making in the framework of the completion of the single european market
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the thesis is to evaluate the impact of the US on EC policy-making in the context of the completion of the Single European Market. The main argument of the thesis has been that EC-US relations can be better understood when set against the highly interdependent international system of the 1980s and 1990s. The analytical framework established recognizes the need for an explanation of EC-US relations in the late 1980s, to be placed within the logic of 'complex’ interdependence - as it has been developed by Keohane and Nye. In that context, the study attempted to evaluate 'interdependence', by examining the extent to which EC policy-making in the framework of the completion of the Single European Market has been, partly, the result of US influence and pressure. The nature of interdependence means that the value of sectoral case studies is high. Case study research leads to a better understanding of the EC-US interactions. In that framework, three case studies were undertaken. Th ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (113.23 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.