Οι διαφημίσεις του Ε.Ο.Τ για την προώθηση της Ελλάδος ως χώρας τουριστικού προορισμού στις διεθνείς αγορές: έντυπες καταχωρήσεις και τηλεοπτικά μηνύματα: 1991-2006

Περίληψη

Κατανοώντας τον τουρισμό και τις υπηρεσίες του ως καταναλωτική πρακτική και αποδεχόμενοι ότι οι διαφημίσεις δεν αποτελούν αντανακλάσεις της πραγματικότητας αλλά κατασκευασμένα και νοηματοδοτημένα μηνύματα, η διατριβή διερευνά το περιεχόμενο των διαφημιστικών μηνυμάτων της Ελλάδας ως χώρας τουριστικού προορισμού και τα συμβολικά του νοήματα. Ειδικότερα, η διατριβή εξετάζει την ύπαρξη σημειολογικών «μύθων» στις διαφημίσεις του Ε.Ο.Τ κατά τα έτη 1991-2006 και την πιθανή επιρροή τους από το ιδεολογικό πεδίο του Ρομαντισμού. Με τη χρήση ενός συνδυαστικού μοντέλου ανάλυσης περιεχομένου και σημειωτικής διαπιστώθηκε ότι τα προορισμένα για διεθνείς αγορές (και συγκεκριμένα για αγγλόφωνα ακροατήρια) έντυπα και τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα του Ε.Ο.Τ είναι έμπλεα σημειωτικών μύθων με έμφαση στον «μεταφυσικό πλούτο» της χώρας & το αρχαίο παρελθόν ενώ απουσιάζουν ή είναι ιδιαίτερα περιορισμένες αναφορές για τον σύγχρονο πολιτισμό & τους κατοίκους.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Understanding tourism as a consumption practice and considering advertiments not as reflections of reality but constructed and charged with symbolic value messages, this Thesis explores the content and the symbolic meanings of the advertisements of Greece as a tourist destination. In particular, the research examines the existence of semiotic myths in the Greek National Tourism Organisation advertisements in the years 1991-2006 and their possible influence by the ideological field of Romanticism.By using a combination of content analysis and semiotics, results showed that the print and television G.N.T.O advertisements destined for international markets (particularly for English-speaking audiences) are rich in semiotic myths, emphasizing on the "metaphysical wealth" of the country and its ancient past, but with very limited references to contemporary culture and its inhabitants.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39590
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39590
ND
39590
Εναλλακτικός τίτλος
Greek National Tourism Organisation’s (GNTO) advertisements for the promotion of Greece as a tourist destination to international markets: print advertisements and T.V spots: 1991-2006
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Ήρα-Ηλιάνα (Πατρώνυμο: Γαβριήλ)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Πλειός Γιώργος
Παπαθανασόπουλος Στυλιανός
Χαιρετάκης Εμμανουήλ
Μεϊμάρης Μιχάλης
Παναγιωτοπούλου Καλλιρρόη
Παπακωνσταντίνου Γιώργος
Τσακαρέστου Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Τουρισμός; Διαφήμιση; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
357 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)