Τα Ευρωπαϊκά Σχολεία της Θεσσαλονίκης (1888-1943): πολιτιστική και κοινωνική τομή σε πόλη της ύστερης αυτοκρατορίας
Περίληψη
Στόχος της διατριβής είναι να εμβαθύνει στην παρουσία και τον ρόλο των ευρωπαϊκών σχολείων στην Θεσσαλονίκη ως πόλου συγχρωτισμού και συνύπαρξης των διάφορων κοινοτήτων, κάτι που συνέβαλλε στη διαμόρφωση μιας νέας κοσμοπολιτικής ταυτότητας. Σημαντικό ενοποιητικό στοιχείο στην προσπάθεια τούτη ήταν η παρουσία της πολυπληθούς εβραϊκής κοινότητας της πόλης. Ως υπόθεση εργασίας θεωρείται ότι τα ευρωπαϊκά σχολεία πέρα από την διαμόρφωση μιας πολυπολιτισμικής ταυτότητας, προσήλκυαν μαθητές από την αστική τάξη της Θεσσαλονίκης και γι αυτό είχαν ταξικό χαρακτήρα. Στην ίδια υπόθεση θεωρείται ότι οι αστοί της Θεσσαλονίκης κινούνταν υπεράνω των κοινοτικών περιορισμών και ευνοούσαν την λειτουργία των διεθνών σχολείων γιατί με αυτό τον τρόπο δημιουργείτο ένα ευνοϊκό πλαίσιο οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων χωρίς αποκλεισμούς. Οι ίδιοι οι αστοί θα ήταν οι πλέον ευνοημένοι των εξελίξεων. Στο ίδιο πλαίσιο εξετάζεται και ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων και ο βαθμός εκμετάλλευσης των σχολείων ως ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Main target of the thesis is to study the presence and the role of the European schools of Thessaloniki as an important factor in the mingling and the coexistence of the different ethnic communities of the city. That was something that contributed significantly in the creation of a new cosmopolitan – multicultural identity. The most important unifying element in this process was the presence of the thriving Jewish community. As a work hypothesis the thesis argues that the European schools beyond the creation of a multicultural – cosmopolitan identity, were attracting pupils from the middle and upper class of the city and that is why they are considered as class oriented. In the same hypothesis it is considered that the bourgeois of Thessaloniki were acting beyond the limitations and borders of the ethnic communities and they were supporting the operation of the international schools because by this way a positive environment of economic and social activities was created. The bourgeois ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.44 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.