Περίληψη
Οι σύγχρονες μεταναστεύσεις αποτελούν μια συνήθη διαδικασία για τους ανθρώπους οιοποίοι θέλουν να βελτιώσουν τις υλικές συνθήκες διαβίωσής τους και να παρέχουν καλύτερηοικονομική ασφάλεια για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Η μετανάστευση είναι αυτή τηνπερίοδο ψηλά στην πολιτική ατζέντα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καθώς πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ροή των παράνομων μεταναστών. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται αναγκαίο να εξεταστούν οι ποικίλες πτυχές της μετανάστευσης. Στη διδακτορική αυτή διατριβή εστιάζονται οι διαδικασίες της διαπραγμάτευσης των μεταναστευτικών και εκπαιδευτικών στρατηγικών των πολωνικώνοικογενειών που κατοικούν στην Αθήνα. Οι οικογένειες μεταναστών και τα παιδιά τωνμεταναστών αποτελούν ένα μεγάλο και αυξανόμενο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, το οποίοφαίνεται ότι τις επόμενες δεκαετίες θα αποτελέσει ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή η αύξηση της ποικιλομορφίας απαιτεί την κατανόηση των εκπαιδευτι ...
Οι σύγχρονες μεταναστεύσεις αποτελούν μια συνήθη διαδικασία για τους ανθρώπους οιοποίοι θέλουν να βελτιώσουν τις υλικές συνθήκες διαβίωσής τους και να παρέχουν καλύτερηοικονομική ασφάλεια για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Η μετανάστευση είναι αυτή τηνπερίοδο ψηλά στην πολιτική ατζέντα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καθώς πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ροή των παράνομων μεταναστών. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται αναγκαίο να εξεταστούν οι ποικίλες πτυχές της μετανάστευσης. Στη διδακτορική αυτή διατριβή εστιάζονται οι διαδικασίες της διαπραγμάτευσης των μεταναστευτικών και εκπαιδευτικών στρατηγικών των πολωνικώνοικογενειών που κατοικούν στην Αθήνα. Οι οικογένειες μεταναστών και τα παιδιά τωνμεταναστών αποτελούν ένα μεγάλο και αυξανόμενο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, το οποίοφαίνεται ότι τις επόμενες δεκαετίες θα αποτελέσει ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή η αύξηση της ποικιλομορφίας απαιτεί την κατανόηση των εκπαιδευτικών πορειών των παιδιών που προέρχονται από διάφορες εθνικές ομάδες, καθώς και των προτύπων κινητικότητας των οικογενειών των μεταναστών. Ωστόσο, η έρευνα σχετικά με το θέμα απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί πλήρης. Το ερευνητικό αυτό έργο εξετάζει πώς οι μετανάστες διαπραγματεύονται τις εκπαιδευτικές και τις μεταναστευτικές στρατηγικές τους, πώς αυτή η διαπραγμάτευση έχει επηρεαστεί από την κρίση, καθώς και άλλους παράγοντες. Τίθενται τα ερωτήματα, ποιες είναι οι εκπαιδευτικές και μεταναστευτικές στρατηγικές και ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης τους. Η διατριβή προσβλέπει στις συνέπειες της εκπαίδευσης των παιδιών για τη διαδικασία της δημιουργίας οικογενειακής στρατηγικής. Χαρακτηριστικό της πολωνικής κοινότητας στην Αθήνα φαίνεται να είναι η ρευστότητα των στρατηγικών τους: τα εκπαιδευτικά και τα μεταναστευτικά τους σχέδια συχνά αλλάζουν και τροποποιούνται. Οι μεταναστευτικές και εκπαιδευτικές στρατηγικές φαίνεται να αναδεικνύονται ως απήχηση της καθημερινή ζωής και των διάφορων υποχρεώσεων. Οι οικονομικοί παράγοντες αποδείχθηκαν ότι είναι οι πιο συναφείς, σε σχέση με τη διαπραγμάτευση της οικογενειακής στρατηγικής. Αναγνωρίζεται ότι η οικονομική κατάσταση στην Πολωνία και τα συναφή προβλήματα της εργασιακής ανασφάλειας, των χαμηλών μισθών και της ανεργίας στις περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι ερωτηθέντες, σε συνδυασμό με την εξειδικευμένη εκπαίδευση και τις δεξιότητες της ερευνήσασας ομάδας, μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο πολωνικές οικογένειες να παραμένουν στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως των οικονομικών δυσχερειών που προκλήθηκαν από την κρίση. Τα αποτελέσματα της παρούσης έρευνας δείχνουν ότι για την διερευνήσασα ομάδα, οι γονείς έχουν μεγάλη επιρροή στη λήψη αποφάσεων γύρω από τις εκπαιδευτικές πορείες καιχωρικές στρατηγικές των οικογενειών. Η παρουσία των παιδιών φαίνεται να είναι στο επίκεντρο των οικογενειακών διαδικασιών λήψης αποφάσεων, και τα παιδιά διαμορφώνουν ουσιαστικά τη φύση και την πορεία των οικογενειακών μεταναστευτικών εμπειριών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Contemporary migrations are becoming a common process for people who want toimprove their material living conditions and to provide better economic security for themselvesand their families. Immigration is currently high up the political agenda in most Europeancountries, including Greece, as they struggle to deal with the increased flow of illegal immigrants. In this context it becomes necessary to examine diverse aspects of migration. In the following dissertation we focus on the processes of migratory and educational strategies’ negotiation of Polish families residing in Athens. Migrant families and children of migrants make up a large and increasing share of the Greek population, and it seems that over the next few decades they will constitute a significant section of Greek society. Yet, research on the topic is far from being complete. Our project enquires how migrants negotiate their educational and migratory strategies, how this negotiation is influenced by the crisis, as well as ...
Contemporary migrations are becoming a common process for people who want toimprove their material living conditions and to provide better economic security for themselvesand their families. Immigration is currently high up the political agenda in most Europeancountries, including Greece, as they struggle to deal with the increased flow of illegal immigrants. In this context it becomes necessary to examine diverse aspects of migration. In the following dissertation we focus on the processes of migratory and educational strategies’ negotiation of Polish families residing in Athens. Migrant families and children of migrants make up a large and increasing share of the Greek population, and it seems that over the next few decades they will constitute a significant section of Greek society. Yet, research on the topic is far from being complete. Our project enquires how migrants negotiate their educational and migratory strategies, how this negotiation is influenced by the crisis, as well as other factors. We ask about what the educational and migration strategies and factors influencing the process of their negotiation are. We look into the implications of children’s education for the process of family strategy formation. Characteristic of the Polish community in Athens seems to be liquidity of their strategies: their educational and migratory projects were often changing and being modified. Migratory and educational strategies seem to emerge as a response to everyday life and various obligations, constraints, but also opportunities. Economic factors proved to be the most relevant with regards to family strategy negotiation. We acknowledge that the economic situation in Poland and associated problems of job insecurity, low wages and unemployment in the regions that respondents came from, combined with the specific education and skills of the researched GROUP might be the reason why Polish families remain in Greece regardless of economic difficulties caused by the crisis. Results of the present research show that for the investigated group parentshave a great influence on decision-making around educational trajectories and spatial strategies of families. The presence of children seems to be central to the families’ decision-making processes, and children fundamentally shape the nature and course of families’ migration experiences.
περισσότερα