Αριθμητική μεθοδολογία για την βελτιστοποίηση της Γεωμετρίας δομικών στοιχείων από πλεγμένα σύνθετα υλικά

Περίληψη

Η ανάπτυξη νέων υλικών που θα οδηγήσουν σε ελαφρύτερες και λιγότερο επιρρεπείς στην βλάβη δομές, είναι σταθερό ζητούμενο για την αεροπορική βιομηχανία. Την τελευταία δεκαετία με αεροσκάφη όπως το Airbus Α380 και κυρίως το Boeing 787 η μετάβαση από τις μεταλλικές δομές σε δομές συνθέτων υλικών έχει εν μέρει επιτευχθεί με ποσοστά σε σύνθετα υλικά μεγαλύτερα από 50%. Αυτό μειώνει σημαντικά το βάρος του αεροσκάφους με αποτέλεσμα την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία συνθέτων υλικών είναι τα πλεκτά σύνθετα υλικά, στην οποία ανήκουν τα μη-πτυχωτά σύνθετα (Non-Crimp Fabrics) και τα τρισδιάστατα πλεγμένα υλικά (3D Woven) που αναμένεται να μειώσουν το πρόβλημα της διαστρωματικής αποκόλλησης λόγω των ενισχυμένων εκτός-επιπέδου ιδιοτήτων τους. Εντούτοις, οι τρέχουσες μέθοδοι σύνδεσης δομικών στοιχείων παρουσιάζουν σημαντικά μειονεκτήματα που σε πολλές περιπτώσεις αναιρούν το όφελος από την χρήση προηγμένων υλικών. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η βελτιστοποίηση των δομι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present thesis a novel numerical approach for the optimization of composite structures fabricated from woven composite materials is developed. The aim is to increase the ultimate strength of the structure while at the same time decreasing its weight. The numerical approach is based on a combination of the numerical algorithm of PDM, along with SO in an iterative subroutine. PDM, which is comprised of three steps, namely stress analysis, failure analysis and material property degradation, is used to predict the initiation and propagation of failure in the structure. During the phase of SO certain geometrical parameters are varied within limits in order to minimize the stresses that lead the structure to ultimate failure as indicated by PDM results. Finally the resulting geometry is solved with PDM to ensure the enhancement in the ultimate strength and the decrease in ultimate weight.Within the frame of this approach, a new methodology for the numerical modeling and the simulation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39374
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39374
ND
39374
Εναλλακτικός τίτλος
A numerical approach for the shape optimization of woven fabric composite structural elements
Συγγραφέας
Κουμπιάς, Αντώνιος (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών. Τομέας Εφαρμοσμένης Μηχανικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας και Αντοχής Υλικών
Εξεταστική επιτροπή
Παντελάκης Σπυρίδων
Λαμπέας Γεώργιος
Τσερπές Κωνσταντίνος
Gibson Geoff
Κερμανίδης Θεόδωρος
Σαραβάνος Δημήτριος
Παπαδόπουλος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σύνθετα υλικά; Αριθμητική μεθοδολογία; Βελτιστοποίηση γεωμετρίας; Αστοχία υλικού; Μηχανική συμπεριφορά; Δομικά στοιχεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 138 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)