Η γαλλική σχολή καλογραιών Αγίου Ιωσήφ της Εμφανίσεως στον Πειραιά (1859-1940): μια προσέγγιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης θηλέων στην Ελλάδα

Περίληψη

Στη συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή παρουσιάζεται η πορεία ενσωμάτωσης ενός γαλλικού καθολικού σχολείου (Ecole des Soeurs de Saint Joseph de l’ Apparition) σε μια εμπορική πόλη της Ελλάδας (Πειραιάς) κατά τη χρονική περίοδο 1859-1940.Αφενός, στόχος είναι να αναδειχτεί ο βαθμός αλληλεπίδρασης μεταξύ σχολείου και πειραϊκής κοινωνίας κατά την εξεταζόμενη περίοδο 1859-1940 καθώς και τα αποτελέσματα της αλληλεπίδρασης αυτής στην εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα της πόλης του Πειραιά. Αφετέρου, επιδιώκεται η ανάδειξη της φυσιογνωμίας του σχολείου, όπως διαμορφώνεται από την παράλληλη επίδραση της γαλλικής και της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής, του ανατολικού και δυτικού δόγματος , από τις αντιλήψεις για τον κοινωνικό ρόλο της γυναίκας και την πολιτική, οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της πόλης του Πειραιά.Η ερευνητική διαδικασία στηρίχτηκε σε συνδυασμό μεθόδων, όπως η αρχειακή έρευνα, η βιβλιογραφική μελέτη, η ανάλυση περιεχομένου, η έμμεση παρατήρηση και η ημιδομημένη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis presents the integration process of a French Catholic School (Ecole des Soeurs de Saint Joseph de l'Apparition) in a commercial city in Greece (Piraeus) during the period 1859-1940.On the one hand, the purpose is to give prominence to the interaction magnitude between the school and the society of Piraeus during the period 1859-1940 and to the results of such interaction in the educational and social reality of the Piraeus city. On the other hand, it intends to give prominence to the features of the school, as it takes shape by the parallel influence of the French and Greek education policy, the eastern and western dogma, the perspectives about the social role of women and the political, economic and social reality of the Piraeus city. The research procedure was based on a combination of methods, such as archival research, literature study, content analysis, indirect observation and semi-structured interview.The thesis consists of two parts: the first presents the education ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38853
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38853
ND
38853
Εναλλακτικός τίτλος
The school of sisters of St. Joseph in Piraeus (1859 - 1940): an approach to foreign language education of females in Greece
Συγγραφέας
Λιανού, Ιωάννα του Φλώρος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών & Ψυχολογίας. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μελετιάδης Χαράλαμπος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Στεφανοπούλου-Δεκάζου Φωτεινή
Σαπουνάκη-Δρακάκη Λυδία
Κοταρίδης Νίκος
Πασιάς Γεώργιος
Κουρούκλη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση θηλέων; Γαλλικά σχολεία; Σχολεία δυτικών ταγμάτων; Πειραιάς; Εκπαίδευση τον 19ο αιώνα; Εκπαίδευση τον 20ο αιώνα; Σχολεία καλογραιών; Εκκλησία και εκπαίδευση; Εκπαίδευση στη Γαλλία; Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
567 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)