Ο ρόλος της μετάφρασης στην τουριστική διαφήμιση

Περίληψη

Η διατριβή αναλύει την κατασκευή αναπαραστάσεων της εικόνας του Εαυτού και του Άλλου, όπως ανιχνεύονται μέσω γλωσσικών αλλαγών κατά τη μετάφραση τουριστικών κειμένων ελληνικής και αγγλικής γλώσσας. Στοχεύει επίσης στην ανάδειξη της συμβολής της Ανάλυσης Λόγου στη διαμόρφωση και την κατασκευή ταυτότητας, στον τουριστικό λόγο.Ένα κεντρικό θεωρητικό πλαίσιο αυτής της μελέτης είναι η κοινωνιολογικά προσανατολισμένη θεωρία του Κριτικού Κοσμοπολιτισμού (Critical Cosmopolitanism) (Delanty, 2006a, 2011, Swain 2009), η οποία φαίνεται να παρέχει τη δυνατότητα ερμηνείας του τρόπου κατασκευής του μηνύματος στην τουριστική διαφήμιση. Η ανάλυση αποκαλύπτει διαφορετικές πτυχές των στρατηγικών κατασκευής της ταυτότητας του τουριστικού προορισμού και του ταξιδιώτη.Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν διαφορές ως προς την αποτύπωση συγκεκριμένων αξιών όπως: η παράδοση, η επαφή με άλλους πολιτισμούς, το ρίσκο στα πλαίσια της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ο καταναλωτισμός, η τάση φυγής, κλπ, καθώς και η κατανομή των ρό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Through an extensive analysis of Greek-English language pairs of translated tourism advertisements, this dissertation analyzes representations of self-images and images of the Other, traced through linguistic shifts in translation. It aims at highlighting the contribution of discourse analysis in shaping intended constructions of identity, along with other marketing considerations.A central theoretical framework in this study is the sociologically oriented theory of Critical Cosmopolitanism (Delanty 2006a, 2011, Swain 2009), which seems to have the potential to account for aspects of meaning-making in tourism advertising discourse. The analysis reveals different assumptions in the construction and representation of identities of the host country and traveller, as well as of the culture as a whole. This is implemented by highlighting the role of certain values such as the appreciation of tradition, openness to other cultures, risk-taking in the travelling experience, consumptionism, esc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38846
ND
38846
Εναλλακτικός τίτλος
The role of translation in tourism advertising
Συγγραφέας
Κεφάλα, Σταυρούλα του Αναστάσιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σιδηροπούλου Μαρία
Χοϊδας Σπυρονικόλας
Τζάννε Αγγελική
Μπατσαλιά Φρειδερίκη
Γούτσος Διονύσης
Μοίρα Πολυξένη
Κελάνδριας Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Μετάφραση; Κριτική ανάλυση λόγου; Τουριστική διαφήμιση; Κατασκευή ταυτότητας; Κριτικός κοσμοπολιτισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
201 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)