Παράγοντες που σχετίζονται με την αποχώρηση/αλλαγή πλαισίου εργασίας στους εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής αγωγής: προσέγγιση με μικτές ερευνητικές μεθόδους

Περίληψη

Η αποχώρηση των εκπαιδευτικών από το επάγγελμα -και ιδιαίτερα εκείνων που υπηρετούν στην ειδική αγωγή- αποτελεί πεδίο διεθνούς ερευνητικού ενδιαφέροντος. Αν και οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής αξιολογούνται θετικά για την αφοσίωσή τους στο απαιτητικό έργο που επιτελούν, ωστόσο η αφοσίωση αυτή μπορεί να μειωθεί -με όλα τα αρνητικά για την παραμονή τους στο επάγγελμα- όταν οι συνθήκες εργασίας και τα προσόντα σε συνδυασμό με ευρύτερα κοινωνικοοικονομικούς και ατομικούς παράγοντες δεν είναι ευνοϊκές. Με βάση τη θεωρία της αφοσίωσης και τους παράγοντες που επιδρούν σε αυτή, η μελέτη ενός πολυδιάστατου φαινομένου όπως η αποχώρηση/αλλαγή πλαισίου εργασίας θέτει το πλαίσιο των ερευνητικών προσεγγίσεων που διευκολύνουν τη διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με αυτό. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της προσέγγισης με μικτές ερευνητικές μεθόδους, υιοθετήθηκε ο διαδοχικός ερμηνευτικός σχεδιασμός όπου διεξάγεται αρχικά το ποσοτικό σκέλος της έρευνας και στη συνέχεια το ποιοτικό παρέχει την ερμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teacher turnover is an issue of global concern especially when considering teachers serving in special education. Special education teachers are primarily valued for their commitment to serve pupils with special educational needs. This commitment, however, may decrease when working conditions, qualifications as well as external and individual factors are not favorable enough to keep special education teachers in the profession. In order to acquire a more spherical aspect of the research object, mixed methods research approaches-based on the multidimensional and complex nature of turnover construct along with commitment theory- were initially selected. Specifically, sequential explanatory design was applied, where the qualitative section explained the data derived from the first quantitative one. A total sample of 877 teachers (413 serving in special education settings and 464 in mainstream ones) was gathered through cluster random sampling which corresponds to the total 18 Districts of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38568
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38568
ND
38568
Συγγραφέας
Σταυρόπουλος, Βασίλειος του Ματθαίος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σαραφίδου Γιασεμή-Όλγα
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Λουμάκου Μαρία
Παπαγεωργίου Παναγιώτα
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Βλάχου Αναστασία
Φιλιππάτου Διαμάντω
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί ειδικής και γενικής αγωγής; Αποχώρηση/αλλαγή πλαισίου εργασίας; Αφοσίωση; Ψυχική ανθεκτικότητα; Αειφορική αφοσίωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
521 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)