Τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των δημοσίων επενδύσεων: οικονομική ανάπτυξη και δημόσια δωρεάν παιδεία: Ελλάδα 1960-2015: μία παραμετρική και μη-παραμετρική προσέγγιση

Περίληψη

Το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι αν οι δημόσιες επενδύσεις προς την κατεύθυνση της παροχής δημόσιας δωρεάν παιδείας ευνοούν την οικονομική ανάπτυξη, σε όρους ΑΕΠ κατά κεφαλή, για την περίπτωση της Ελλάδας. Η διατριβή αυτή συμμετέχει στο διάλογο σχετικά με το αν οι δημόσιες επενδύσεις δημιουργούν τις κατάλληλες βάσεις για την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων, όταν στόχος τους είναι η δημιουργία νέων υποδομών και καλύτερων συνθηκών στην αγορά για όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους. Η μελέτη υιοθετεί καταρχήν την καθιερωμένη παραμετρική οικονομετρική εργαλειοθήκη, όπως αναπτύχθηκε από τον Granger (1969), και πάει ένα βήμα παρακάτω και προς την κατεύθυνση της μη-παραμετρικής μεθοδολογίας. Η μη-παραμετρική μέθοδος που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των υποθέσεων είναι η τροποποιημένη στατιστική των Diks & Panchenko (2006),η αρχική εκδοχή της οποίας είναι η στατιστική που προτάθηκε από τους Hiemstra & Jones (1994). Η στατιστική των HJ δεν χρησιμοποιήθηκε καθώς εμφάνιζε καταγεγραμμένο πρόβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The question addressed here has been whether public investments in the provision of statutory schooling promote economic growth, in terms of GDP per capita, for the case of Greece. This dissertation joins a vibrant discussion of whether public investments compose the necessary pedestal for the private investments to increase, whenever they are targeted towards new infrastructures, providing better market conditions for all business sectors. This study adopts the standard parametric econometric toolbox developed upon Granger causality methodology (1969) and goes one step forward in the direction of the nonparametric analysis. The non-parametric test used in this hypothesis testing is the Diks and Panchenko (2006) modified test statistic, initially proposed by Hiemstra and Jones (1994). The original HJ is not used due to its over-rejection problems. Consequently, the Diks and Wolski (2013) “data sharpening” extension to the DP nonparametric Granger causality test is being applied, in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37615
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37615
ND
37615
Εναλλακτικός τίτλος
Long-run causal effects of public investments: economic growth and the provision of schooling: Greece 1960-2015: a parametric and nonparametric approach
Συγγραφέας
Κασάπη, Σοφία (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Συριόπουλος Κωνσταντίνος
Αστερίου Δημήτριος
Σάμιτας Αριστείδης
Παπαδάμου Στέφανος
Ανδρικόπουλος Ανδρέας
Τσαγκανός Αθανάσιος
Δημητράς Αυγουστίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Δημόσιες επενδύσεις; Οικονομική ανάπτυξη; Ανάλυση χρονοσειρών με εποχικότητα; Πολυπαραμετρικές μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων; Μη παραμετρικές μέθοδοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
434 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)