Κοινωνικός διαχωρισμός, εκπαίδευση και πόλη: εκπαιδευτικές στρατηγικές των μεσαίων στρωμάτων και χωρική ανισότητα στη Δ. Αττική
Περίληψη
Η διατριβή έχει σκοπό την παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε περιοχές της Δ. Αττικής και αφορά τη διερεύνηση νέων μορφών κοινωνικού διαχωρισμού και χωρικών ανισοτήτων που προκύπτουν μέσα από τις εκπαιδευτικές στρατηγικές, κυρίως των μεσαίων στρωμάτων, σε προάστια της Δ. Αττικής (Δ. Αχαρνών, Λιόσια, Ασπρόπυργος). Η χωρική συγκέντρωση νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα καθώς και η έντονη παρουσία ομάδων με εθνικές και πολιτισμικές διαφορές στις συγκεκριμένες περιοχές οδηγεί τα μεσαία και ανώτερα στρώματα στην υιοθέτηση στρατηγικών για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Το υποβαθμισμένο κοινωνικά περιβάλλον της υπό μελέτης περιοχής και η αδυναμία για κοινωνική και χωρική κινητικότητα παράγουν «θύλακες φτώχειας». Το σχολικό σύστημα συμμετέχει σε αυτή την παθολογία των περιοχών με την έννοια της αυξανόμενης διαφοροποίησης μεταξύ των δημόσιων σχολείων. Οι ομάδες με εθνικές και πολιτισμικές διαφορές καθώς και τα χαμηλότερα εισοδηματικά κοινωνικά στρώματα αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study focuses on the explanation of socio-spatial inequality and exclusion issues in the suburbs of Athens. More specifically it seeks to examine the new forms of segregation and urban inequality that exist in the west suburbs- the working class areas (Acharnai, A. Liosia, Aspropyrgos) in Athens.The spatial concentration of disadvantaged households leads to the question of what the role of local state or neighbourhood in social segregation is. The neighbourhood affects the subsequent options of households, either by providing opportunities for social mobility or by reducing life-chances. A number of initial questions arise. How do mechanisms of social reproduction, such as education, reproduce and reinforce tactics of social segregation? What are the different strategies of middle class social strata and how do their choices empower segregation as, for instance, the residential or educational one? How do the state institutions adopt the same segregation strategies? Does these new ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.93 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.