Κοινωνικός διαχωρισμός, εκπαίδευση και πόλη: εκπαιδευτικές στρατηγικές των μεσαίων στρωμάτων και χωρική ανισότητα στη Δ. Αττική

Περίληψη

Η διατριβή έχει σκοπό την παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε περιοχές της Δ. Αττικής και αφορά τη διερεύνηση νέων μορφών κοινωνικού διαχωρισμού και χωρικών ανισοτήτων που προκύπτουν μέσα από τις εκπαιδευτικές στρατηγικές, κυρίως των μεσαίων στρωμάτων, σε προάστια της Δ. Αττικής (Δ. Αχαρνών, Λιόσια, Ασπρόπυργος). Η χωρική συγκέντρωση νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα καθώς και η έντονη παρουσία ομάδων με εθνικές και πολιτισμικές διαφορές στις συγκεκριμένες περιοχές οδηγεί τα μεσαία και ανώτερα στρώματα στην υιοθέτηση στρατηγικών για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Το υποβαθμισμένο κοινωνικά περιβάλλον της υπό μελέτης περιοχής και η αδυναμία για κοινωνική και χωρική κινητικότητα παράγουν «θύλακες φτώχειας». Το σχολικό σύστημα συμμετέχει σε αυτή την παθολογία των περιοχών με την έννοια της αυξανόμενης διαφοροποίησης μεταξύ των δημόσιων σχολείων. Οι ομάδες με εθνικές και πολιτισμικές διαφορές καθώς και τα χαμηλότερα εισοδηματικά κοινωνικά στρώματα αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study focuses on the explanation of socio-spatial inequality and exclusion issues in the suburbs of Athens. More specifically it seeks to examine the new forms of segregation and urban inequality that exist in the west suburbs- the working class areas (Acharnai, A. Liosia, Aspropyrgos) in Athens.The spatial concentration of disadvantaged households leads to the question of what the role of local state or neighbourhood in social segregation is. The neighbourhood affects the subsequent options of households, either by providing opportunities for social mobility or by reducing life-chances. A number of initial questions arise. How do mechanisms of social reproduction, such as education, reproduce and reinforce tactics of social segregation? What are the different strategies of middle class social strata and how do their choices empower segregation as, for instance, the residential or educational one? How do the state institutions adopt the same segregation strategies? Does these new ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37383
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37383
ND
37383
Εναλλακτικός τίτλος
Social segergation, education and the city: educational strategies of middle classes and spatial inequality in West Attica
Συγγραφέας
Βέργου, Πηνελόπη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Κοτζαμάνης Βύρων
Δέφνερ Αλέξιος
Μαλούτας Θωμάς
Παππάς Βασίλειος
Ντυκέν Μαρί - Νοέλ
Σαπουνάκης Αριστείδης
Τσέλιος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνική και Οικονομική Γεωγραφία
Λέξεις-κλειδιά
Χωρική ανισότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
229 σ., πιν., χαρτ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)