Ο ρόλος των υποκειμενικών αντιλήψεων περί εκπαίδευσης ενηλίκων σε σχέση με τη δράση των γεωπόνων γεωργικών εφαρμογών

Περίληψη

Η δημιουργία της Υπηρεσίας Γεωργικών Εφαρμογών (Υ.Γ.Ε.) την δεκαετία του 50 αποτέλεσε μια μοναδική στα Ελληνικά χρονικά μορφή εκπαίδευσης ενηλίκων καθώς συνδύαζε τη μαζικότητα όσον αφορά στους αποδέκτες με την κοινοτική/τοπική ανάπτυξη, την τεχνική βοήθεια με την κοινωνική παρέμβαση, το σχεδιασμό πολιτικής γεωργικής ανάπτυξης με τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό. Στα αρχικά/συμβατικά πλαίσια οι γεωργοεφαρμοστές (γεωπόνοι-σύμβουλοι) συνήθως θεωρούνται ως ενδιάμεσοι, συχνά παθητικοί δέκτες, που λαμβάνουν τις εκροές της έρευνας – τεχνολογία και γνώση – και τις μεταβιβάζουν σε αυτούς που θεωρείται ότι τις χρειάζονται, δηλαδή τους γεωργούς. Το μοντέλο αυτό, γνωστό ως μοντέλο της «μεταφοράς τεχνολογίας» ή «γραμμικό μοντέλο διάδοσης της καινοτομίας», είναι αντιπροσωπευτικό της «από-τα-πάνω» προσέγγισης της γεωργικής ανάπτυξης και, κατά συνέπεια, του «συμβατικού» ή «παραδοσιακού» ρόλου των Γ.Ε., υιοθετήθηκε εξαρχής από την Υ.Γ.Ε. η οποία γνώρισε τη χρυσή εποχή της τη δεκαετία του ΄50 έως τα μέσα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The establishment of the Agricultural Extension service in the early 50’s constituted a unique in the history of the Greek state adult education endeavour since it combined massive intervention (in terms of its beneficiaries) with community/local development actions, the provision of technical support with wider sociocultural aims, and the design of agricultural development policy with educational planning. Within this early/ "conventional" framework, extensionists (agronomists-consultants) are usually regarded as intermediaries, often passive intermediaries -carriers, who receive the outputs of research – technology and knowledge – and pass them to these deemed to need it, i.e. farmers. This model, known as a model of " transfer of technology " or "linear model of innovation diffusion", representative of the "top-down" approach to agricultural development - consequently, of the "conventional" or "traditional" role of Agricultural Extension - was adopted by the Greek Extension Service ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37316
ND
37316
Εναλλακτικός τίτλος
The role of beliefs for adult education in relation with the action of agricultural extension agents
Συγγραφέας
Παπασπύρου, Σπυρίδων Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Τροφίμων Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης. Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης. Εργαστήριο Γεωργικών Εφαρμογών, Αγροτικών Συστημάτων και Αγροτικής Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσούρης Αλέξανδρος
Καζακόπουλος Λεωνίδας
Καραλής Αθανάσιος
Παπαδάκη-Κλαυδιανού Αφροδίτη
Γούσιος Δημήτριος
Μιχαηλίδης Αναστάσιος
Παρταλίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Γεωργικές Επιστήμες
Γεωργία, Δασοκομία, και Αλιεία
Λέξεις-κλειδιά
Γεωργικές Εφαρμογές; Γεωργική εκπαίδευση; Εκπαίδευση ενηλίκων; Φιλοσοφίες εκπαίδευσης ενηλίκων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
333 σ., πιν., γραφ., ευρ.