Περίληψη
Για την κατανόηση των αρχών του Ολυμπισμού και την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη, από τις αρχές της δεκαετίας του ‘70 θέματα Ολυμπιακής Παιδείας, άρχισαν να κινούν το ενδιαφέρον σε πολλούς ερευνητές. Στη συνέχεια το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από εκπαιδευτικούς, αθλητικούς και κοινωνικούς φορείς, με σκοπό την εισαγωγή σχετικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση. Σήμερα υλοποιούνται προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας σε πολλές χώρες του κόσμου και ιδιαίτερα την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Στη χώρα μας, η Ολυμπιακή Παιδεία εντάχθηκε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στο τέλος της δεκαετίας του ΄90, με αφορμή την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και ήταν το μοναδικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση, που εφαρμόσθηκε σχεδόν στο σύνολο των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων της χώρας. Έτσι σκοπός της εργασίας μας είναι να διερευνήσουμε, τις λειτουργίες και τα όρια παρέμβασης της Ολυμπιακής Παιδείας στην εκπαιδευτική διαδικασία, να εξετάσουμε τους στόχους και τις μεθόδους εφαρμογής της στο ανα ...
Για την κατανόηση των αρχών του Ολυμπισμού και την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη, από τις αρχές της δεκαετίας του ‘70 θέματα Ολυμπιακής Παιδείας, άρχισαν να κινούν το ενδιαφέρον σε πολλούς ερευνητές. Στη συνέχεια το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από εκπαιδευτικούς, αθλητικούς και κοινωνικούς φορείς, με σκοπό την εισαγωγή σχετικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση. Σήμερα υλοποιούνται προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας σε πολλές χώρες του κόσμου και ιδιαίτερα την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Στη χώρα μας, η Ολυμπιακή Παιδεία εντάχθηκε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στο τέλος της δεκαετίας του ΄90, με αφορμή την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και ήταν το μοναδικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση, που εφαρμόσθηκε σχεδόν στο σύνολο των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων της χώρας. Έτσι σκοπός της εργασίας μας είναι να διερευνήσουμε, τις λειτουργίες και τα όρια παρέμβασης της Ολυμπιακής Παιδείας στην εκπαιδευτική διαδικασία, να εξετάσουμε τους στόχους και τις μεθόδους εφαρμογής της στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, μέσα στα πλαίσια της σύγχρονης παιδαγωγικής και να αναδείξουμε σημαντικά στοιχεία σχετικά με τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση προγραμμάτων Ολυμπιακής Παιδείας. Η μέθοδος με την οποία πραγματοποιήθηκε η έρευνα είναι η ανάλυση περιεχομένου και ως πηγές χρησιμοποιήθηκε, εκπαιδευτικό υλικό – εγχειρίδια, υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι, διατάγματα, νόμοι, αρχεία Υπουργείων ή άλλων σχετικών φορέων. Επίσης, πραγματοποιήθηκε λεπτομερής ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, που περιελάμβανε αναζήτηση άρθρων, πρακτικών συνεδρίων, πρακτικών συνόδων και βιβλίων, σχετικών με την προβληματική της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διαπιστώνουμε ότι η Ολυμπιακή Παιδεία αποτελεί καινοτόμο εκπαιδευτική διαδικασία με παγκόσμια αναγνώριση. Στη χώρα μας, ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η υλοποίηση του προγράμματος της Ολυμπιακής Παιδείας, απετέλεσε μια καινοτομία για την ελληνική πραγματικότητα. Οι αρχές της Ολυμπιακής παιδαγωγικής κατεύθυναν το πρόγραμμα της Ολυμπιακής παιδείας, αφού δημιουργήθηκε ένα σχέδιο, μέσω του οποίου συμπεριλήφθηκαν οι αρχές του Ολυμπιακού Χάρτη, οι ιστορικές και παιδαγωγικές βάσεις του Ολυμπισμού, λαμβάνοντας υπόψη τον σύγχρονο τρόπο ζωής και τις κοινωνικές εξελίξεις. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου πλαισίου στην εκπαίδευση, είχε ως αποτέλεσμα την επίτευξη των σκοπών και των στόχων του προγράμματος, αλλά και την εισαγωγή νέων ιδεών και πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως: •Υπήρξε αποδοχή του προγράμματος από το σύνολο της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.•Πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.•Υλοποιήθηκαν αξιόλογες δράσεις σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές αρχές και αξίες του Ολυμπισμού.•Πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους φορείς που συμμετείχαν στην υλοποίηση του προγράμματος.•Παρήχθη πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και προωθήθηκε η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα.•Χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμοι μέθοδοι και μέσα διδασκαλίας.•Αναβαθμίστηκε η επιστημονική εγκυρότητα και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής.•Προωθήθηκε η συνεργασία μεταξύ των σχολείων της χώρας και του εξωτερικού.•Αναβαθμίστηκε ο ρόλος της σχολικής μονάδας και η λειτουργική της αυτονομία.•Προωθήθηκε ο σχολικός εθελοντισμός.•Προβλήθηκε η χώρα μας και προετοίμασε την κοινωνία να υποδεχθεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.Λέξεις κλειδιά: Ολυμπιακή Παιδεία, Ολυμπισμός, Εκπαίδευση, Ολυμπιακοί Αγώνες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In order to understand the principles of Olympism, the Olympic ideals, and their application in education, issues of Olympic Education started attracting the interest of many researchers since the early 1970s. Subsequently, special interest was shown by educational athletic and social bodies and agents to introduce special programs related to the Olympic ideals in education. Nowadays, programs of Olympic Education are materialized in many countries around the world particularly during the Olympic Games. In our country, Olympic Education became an integral part of our educational system in the late 1990s when Greece was assigned the organization of the Olympic Games of 2004 and it was the only program in education which has been applied to almost all public and private schools of the country. Thus, the purpose of this thesis is to look into the functions and intervention limits of Olympic Education in the educational process, investigate its goals and application methods in the analytic ...
In order to understand the principles of Olympism, the Olympic ideals, and their application in education, issues of Olympic Education started attracting the interest of many researchers since the early 1970s. Subsequently, special interest was shown by educational athletic and social bodies and agents to introduce special programs related to the Olympic ideals in education. Nowadays, programs of Olympic Education are materialized in many countries around the world particularly during the Olympic Games. In our country, Olympic Education became an integral part of our educational system in the late 1990s when Greece was assigned the organization of the Olympic Games of 2004 and it was the only program in education which has been applied to almost all public and private schools of the country. Thus, the purpose of this thesis is to look into the functions and intervention limits of Olympic Education in the educational process, investigate its goals and application methods in the analytical curriculum within the frames of contemporary pedagogics and bring forth important information regarding the planning organizing and materializing of programs of Olympic Education. The method which was used for the preparation of this thesis is content analysis and educational material, handbooks, ministry circulars, bulletins, decrees, laws, archives of various ministries and other agents, have been used as sources. In addition, a detailed survey of bibliography was carried out and it included the search of articles, minutes of congresses and synods related to the major points and issues of this survey. The results prove that Olympic Education is an innovative educational procedure which has achieved global recognition for its value. In our country, the planning, organizing and materializing of the Olympic Education program became an innovation for the Greek reality. The principles of Olympic pedagogics directed the program of Olympic Education after a plan had been drawn up. Through this plan the principles of the Olympic Constitution, the historic and pedagogic bases of Olympism, were included, while, at the same time, the contemporary way of life and social developments were taken into consideration. The application of the particular frame in education had as a result the achievement of goals and purposes of the program as well as the introduction of new ideas and practices in the educational process such as:•There was a wide acceptance of the program from the student and faculty bodies as a whole.•The opening of schools to society was effected.•Noticeable action according to the educational principles and values of Olympism was materialized.•Further Education and training was given to all teachers as well as all the agents who participated in materializing this program.•The educational material that was produced was particularly rich and a broad spectrum of subjects and sciences was promoted.•Innovative methods and teaching media were used.•The scientific status, prestige and role of the Physical Education teacher was upgraded.•Cooperation among schools of the country as well as schools of other countries was promoted.•The role of school as a unit and its functional autonomy was upgraded•School volunteering was promoted.•Our country was in the limelight and broadly advertised and prepared society to welcome and hold the Olympic Games of 2004.Key words: Olympic Education, Olympism, Education, Olympic Games.
περισσότερα