Η ακτοπλοΐα του Αιγαίου και οι επιπτώσεις από την άρση του προνομίου (cabotage) με τη χρήση εργαλείων της μικροοικονομίας

Περίληψη

Η Ελλάδα ήταν υποχρεωµένη να συµµορφωθεί (µέχρι 01/01/2004) µε τονευρωπαϊκό κανονισµό 3577/92 για την πλήρη άρση του προνοµίου7της ακτοπλοΐας(cabotage) που ίσχυε για τα περισσότερα Κράτη (της Νότιας Ευρώπης) Μέλη τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης. Με τον τρόπο αυτό υπήρξε πολυετής (12ετής) µετάβαση, απόένα καθεστώς ρύθµισης της ακτοπλοΐας σε ένα καθεστώς ελεύθερης αγοράς. Το 2002αρχικά και το 2006 τελικά.Η ιδέα αυτής της διατριβής ήταν να αναλυθεί ο αντίκτυπος που η ακτοπλοΐαΑιγαίου υπέστη από την Ρυθµιστική παρέµβαση του Κράτους, µερικά αρχικά καιπλήρως µετά, στις δυνάµεις της αγοράς. Η συµβολή της ∆∆ έγκειται στηνµικροοικονοµική ανάλυση των βασικών χαρακτηριστικών του ακτοπλοϊκού κλάδουστο Αιγαίο πριν και µετά την απελευθέρωσή του, αντιµετωπίζοντας την αγορά ανάγραµµή που πιστεύω ότι αυτή είναι τελικά και «η αγορά».Αναλύονται διεξοδικά οι επιπτώσεις της άρσης τoυ Cabotage: (1) στον αριθµό τωνδροµολογίων και στον αριθµό των προσεγγιζόµενων λιµένων, (2) στουςδιακινηθέντες επιβάτες και οχήµατα (3) σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Greece had to comply, till 01/01/2004, to European regulation 3577/92, so that towaive the existing cabotage privilege to ships flying its flag. This was a commonsituation with other European Countries (in South Europe) members of the E.U. Bythis regulation a long transition period of 12 years has been granted so that thisindustry to pass from a regulatory regime to free market. This took place partly in2002 and fully in 2006.The idea of this dissertation was to analyze the impact that Aegean Coastal Systemwill receive, passing from the state regulatory interference, partly in first instance andfully later, to market forces. The contribution of this dissertation is basically itsmicroeconomic analysis of the basic characteristics of the Aegean Coastal Systembefore and mainly after its deregulation. The dissertation considered the “market” asequivalent to a route.The impacts of waiving cabotage privilege were analysed one by one and step bystep, on: (1) the number of journeys and the num ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36455
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36455
ND
36455
Εναλλακτικός τίτλος
The aegean ferry system and the impact of the removal of cabotage by using microeconomic tools
Συγγραφέας
Σιτζίμης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Μιχάλης)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γουλιέλμος Αλέξανδρος
Γκιζιάκης Κωνσταντίνος
Βλάχος Γεώργιος
Μερίκας Ανδρέας
Θαλασσινός Ελευθέριος
Χλωμούδης Κωνσταντίνος
Θεοδωρόπουλος Σωτήριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Άρση του Cabotage; Συντελεστές πληρότητας των πλοίων; Ποιότητα ακτοπλοϊκών υπηρεσιών; Συγκέντρωση της ακτοπλοΐας Αιγαίου; Διαμόρφωση ακτοπλοϊκού στόλου; Επιδοτήσεις άγονων γραμμών; Καινοτομική τιμολόγηση; Διαμόρφωση ναύλων; Οικονομίες κλίμακας; Εισιτήρια διαρκείας; Κίνηση επιβατών και οχημάτων; Ελαστικότητες ζήτησης και προσφοράς; Κερδοφορία ακτοπλοϊκών εταιριών Αιγαίου; Θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας Αγαίου; Συγχωνεύσεις και εξαγορές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 279 σ. ; Β' τόμος 317 σ.), πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)