Μαθαίνοντας πολιτική στα αμφιθέατρα: φοιτητές και συλλογικότητες σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο

Περίληψη

Η διατριβή μελετά φοιτητικές πολιτικές συλλογικότητες. Καταγράφει εθνογραφικά τις διαδικασίες που συντελούν στην συγκρότησή τους και αναδεικνύει τις αντιλήψεις, τις πρακτικές και τις σχέσεις των ανθρώπων που εντάσσονται σε αυτές. Ειδικότερα εστιάζει στη μελέτη δύο διαφορετικών εκδοχών φοιτητικού συναθροίζεσθαι. Μίας πρώτης που οργανώνεται με αναφορά τις κατηγορίες σχήμα/ομάδα, και μίας δεύτερης που προσδιορίζεται μέσα από την έννοια παράταξη. Και οι δύο προσεγγίζονται στη συγκροτησιακή τους διάσταση, ως δυναμικά πεδία παραγωγής διαφορετικών αντιλήψεων για το πολιτικό και ως διαφορετικές και σε μεγάλο βαθμό αντιτιθέμενες εκδοχές πολιτικής πρακτικής. Ταυτόχρονα εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους αυτές εκβάλλουν στο πεδίο της κοινωνικότητας, οργανώνουν και νοηματοδοτούν τις σχέσεις των υποκειμένων. Η έννοια της αυτονομίας, ως λόγος που παράγει και προβληματοποιεί τοποθετήσεις στο πεδίο του πολιτικού και ως πλαίσιο διαχείρισης συνδέσεων ανάμεσα σε διαφορετικές βαθμίδες πολιτικής συμμετο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis studies student political associations. It records ethnographically the procedures which lead to their formation and highlights the concepts, practices and relationships of the people who participate in them. Analytically, the thesis draws from recent anthropological approaches of the political and of sociality. In particular, the thesis focuses on the study of two different versions of students’ associations. A first which is culturally constituted with reference to the indigenous categories of shima (σχήμα) / omada (ομάδα) and a second, which is formed through the concept of parataxi (παράταξη). Both of them are approached in their constitutive dimension, and are studied as fields of dynamic production of different perceptions of the political and as different and largely opposing versions of political practice and of sociality. The concept of autonomy (αυτονομία) is placed at the heart of the thesis. Personal and collective meanings of autonomy are used as a main prism th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35751
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35751
ND
35751
Εναλλακτικός τίτλος
Learning politics in amphitheatres: students' associations in a greek university
Συγγραφέας
Δουκακάρου, Μαρία (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαταξιάρχης Ευθύμιος
Γαλανή Μουτάφη Βασιλική
Καντσά Βενετία
Πλεξουσάκη Ευφροσύνη
Πανόπουλος Παναγιώτης
Τσεκένης Αιμίλιος
Σπουρδαλάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Φοιτητές; Πολιτικές πρακτικές; Πολιτικές συλλογικότητες; Κοινωνικότητα; Αυτονομία; Πελατειακές σχέσεις; Κόμματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
332 σ., εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)