Σύγχρονη βρετανική δραματουργία: το θέατρο Στα Μούτρα (In-Yer-Face Theatre) ως ανάγνωση της κοινωνικής τοπογραφίας του 1990

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η έρευνα αναφορικά με το πρόσφατο δραματουργικό πεδίο της προσέγγισης του βρετανικού Θεάτρου Στα Μούτρα. Το θέατρο Στα Μούτρα είναι ένα θεατρικό φαινόμενο που αναπτύσσεται στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της δεκαετίας του ’90, και ως προϊόν της το διερεύνησα ως συνιστώσα της «κοινωνικής τοπογραφίας» βάσει δύο παραμέτρων: α. την άρρηκτη σχέση με την εποχή του και την εξωτερική ιστορία της δεκαετίας του 1990 στην οποία εμφανίστηκε, και β. την ταυτόχρονη, αυτόματη εγγραφή του σε μία εσωτερική δραματουργική ιστορία που σχετίζεται, όπως αποδεικνύω, με την μεταπολεμική βρετανική θεατρική ιστορία, όπως αυτή εξελίχθηκε μετά την περίοδο του θατσερισμού. Στη συνέχεια παραθέτω αναλυτικά τα μεθοδολογικά μου εργαλεία: Μichel Foucault, «Περί αλλοτινών χώρων» (‘Des espaces autres’), Eτεροτοπίες, και Marc Augé, Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity. Με άξονα τα εργαλεία αυτά αναλύω συγκριτικά συγκεκριμένα θεατρικά έργα (Trainspotting / Blas ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis was the study of the recent field of British In-Yer- Face Theatre dramaturgy. In–Yer- Face is a theatrical phaenomenon that grew up in the socio-political reality of the 90’s. Therefore, I studied it as a cultural artefact based on two parameters: (a). the unbreakable bond with both its time and external history of the 1990s’ in which in- yer - face appeared , and (b) its simultaneously, automatic enrollment in the inner dramaturgical history related, as evidenced by the post-war British theater history after the period of Thatcherism. Then, I cite my methological tools: Μichel Foucault, ‘Des espaces autres’, Heterotopias, and Marc Augé, Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity. Based on both Foucault and Augé I analyze in comparison in –yer- face plays (Trainspotting / Blasted / Penetrator / Shopping & F**ing /The Pitchfork Disney / The Beauty Queen of Leenane / Closer / Attempts on her Life / Crave) and I examine the outcomes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34843
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34843
ND
34843
Εναλλακτικός τίτλος
Contemporary british dramaturgy: In-Yer-Face Theatre: a social topography reading of the '90's
Συγγραφέας
Χατζηβασιλείου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρακοπούλου Άννα
Καλαΐτζή Γλυκερία
Σακελλαρίδου Ελισάβετ
Παπανδρέου Νικηφόρος
Πιπινιά Ιουλία
Ρόζη Αγγελική
Σταμούλη Ευπραξία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο Στα Μούτρα; Σάρα Κέην; Δεκαετία του 1990; Ετεροτοπίες; Μισέλ Φουκώ; Μη τόποι; Μαρκ Οζέ; Σύγχρονη Βρετανική Δραματουργία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
399 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)