Υπολογιστική μελέτη αλληλεπίδρασης ροής με κινούμενη κατασκευή

Περίληψη

Τα προβλήματα ταλαντώσεων που παρουσιάζουν οι περισσότερες θαλάσσιες και μηχανολογικές κατασκευές οφείλονται κυρίως σε ρευστομηχανικά αίτια. Συγκεκριμένα, σε κατασκευές όπως αγωγοί (risers) και εναλλάκτες θερμότητας, η διέγερση οφείλεται στη δημιουργία δρόμου δινών, με συνέπεια τη χρονικά μεταβαλλόμενη καταπόνησή τους. Η κίνηση των πραγματικών κατασκευών χαρακτηρίζεται από περισσότερους βαθμούς ελευθερίας, σε σχέση με τον ένα βαθμό της απλής ταλάντωσης κατά την εγκάρσια ως προς την κύρια ροή κατεύθυνση. Στο πλαίσιο της έρευνας στην περιοχή της αλληλεπίδρασης ροής με κινούμενη κατασκευή, στην παρούσα διατριβή μελετήσαμε υπολογιστικά τη ροή γύρω από κύλινδρο ταλαντούμενο ταυτόχρονα κατά την εγκάρσια και κατά την αξονική κατεύθυνση, σε σχέση με ρεύμα σταθερής ταχύτητας. Η μελέτη έγινε για τιμή του αριθμού Reynolds Re=400. Η παρούσα μελέτη έγινε για διαφορετικές τιμές της συχνότητας της εγκάρσιας ταλάντωσης, όλες στην περιοχή της φυσικής συχνότητα του δρόμου δινών της ροής (γύρω από ακίνη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A wide variety of engineering structures exhibit Vortex-induced Vibration (VIV) problems arising from the flow dynamics. Vortex-induced vibrations commonly involve excitation of the structure in both the in-line and transverse directions; thus they are characterized by complex trajectories, which often take the form of a figure eight. This thesis reports the results of a computational study of flow past a cylinder forced to oscillate in both the in-line and transverse directions with respect to a uniform stream, at a Reynolds number equal to 400. The in-line vibration occurs at twice the frequency of the transverse oscillation, resulting in a figure eight motion of the cylinder, emulating vortex-induced vibration. For a flow stream from left to right, we have distinguished between two oscillation modes of the cylinder, depending on the direction of the cylinder motion in the upper half plane: a counter-clockwise mode (if the upper part of the trajectory is traversed counter-clockwise), ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33266
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33266
ND
33266
Εναλλακτικός τίτλος
Computational study of flow-structure interaction
Συγγραφέας
Πέππα, Σοφία του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Τριανταφύλλου Γεώργιος
Καϊκτσής Λάμπρος
Τζαμπίρας Γεώργιος
Αικατερινάρης Ιωάννης
Κωνσταντινίδης Ευστάθιος
Μπελιμπασάκης Κωνσταντίνος
Τσαγγάρης Σωκράτης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλεπίδραση ροής με κατασκευή; Ταλαντούμενος κύλινδρος; Μέθοδος φασματικών πεπερασμένων στοιχείων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 151 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)