Περίληψη
ΣκοπόςΣκοπός αυτής της έρευνας είναι:Α) Να καταγράψει τις απόψεις του τηλεοπτικού κοινού της Θεσσαλονίκηςσχετικά με την εικόνα του Παιδιού στην Ελληνική Τηλεόραση (δημόσια καιιδιωτική) και πιο συγκεκριμένα στις τηλεοπτικές σειρές.Β) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το τηλεοπτικόκοινό της Θεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στην ελληνική τηλεόραση καιγια θέματα που σχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τηντηλεόραση.Γ) Να καταγράψει τις απόψεις του κοινού της Θεσσαλονίκης σχετικά με τηνεικόνα του Παιδιού στις κινηματογραφικές ταινίες και πιο συγκεκριμένα τιςπιο πρόσφατες χρονικά (αυτές που προβλήθηκαν από το 2000 και μετά).Δ) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το κοινό τηςΘεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στον κινηματογράφο και για θέματα πουσχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τις κινηματογραφικέςταινίες.Ε) Να παρουσιάσει τις τυχόν διαφορές στις απόψεις του κοινού για όλα ταπαραπάνω, σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ερωτώμενω ...
ΣκοπόςΣκοπός αυτής της έρευνας είναι:Α) Να καταγράψει τις απόψεις του τηλεοπτικού κοινού της Θεσσαλονίκηςσχετικά με την εικόνα του Παιδιού στην Ελληνική Τηλεόραση (δημόσια καιιδιωτική) και πιο συγκεκριμένα στις τηλεοπτικές σειρές.Β) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το τηλεοπτικόκοινό της Θεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στην ελληνική τηλεόραση καιγια θέματα που σχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τηντηλεόραση.Γ) Να καταγράψει τις απόψεις του κοινού της Θεσσαλονίκης σχετικά με τηνεικόνα του Παιδιού στις κινηματογραφικές ταινίες και πιο συγκεκριμένα τιςπιο πρόσφατες χρονικά (αυτές που προβλήθηκαν από το 2000 και μετά).Δ) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το κοινό τηςΘεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στον κινηματογράφο και για θέματα πουσχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τις κινηματογραφικέςταινίες.Ε) Να παρουσιάσει τις τυχόν διαφορές στις απόψεις του κοινού για όλα ταπαραπάνω, σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ερωτώμενων(μόρφωση, φύλο, ηλικία, επάγγελμα, περιοχή κατοικίας).Στ) Να εξετάσει τις αντιλήψεις των διαμορφωτών της Κοινής Γνώμηςσχετικά με το κοινό και την εικόνα του παιδιού στην ελληνική τηλεόρασηκαι τον κινηματογράφο. ΣτόχοςΣτόχος αυτής της έρευνας είναι πρωτίστως να προσφέρει καινοτόμαστοιχεία στην Επιστήμη της Επικοινωνίας και της Πληροφόρησης, τα οποίαθα μπορέσουν να αξιοποιήσουν στο μέλλον επόμενοι ερευνητές,παρουσιάζοντας ένα συνολικό μοντέλο αξιολόγησης της εικόνας τουπαιδιού στον ψυχαγωγικό τομέα των ΜΜΕ. Επιπλέον, να αποτελέσει έναχρήσιμο εργαλείο για όλους όσοι ασχολούνται με την παραγωγήτηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών αλλά και όσοιεμπλέκονται στην προστασία του παιδιού-ανηλίκου σε δημόσιους καιιδιωτικούς φορείς (π.χ. Πολιτικοί, Μ.Κ.Ο., Ε.Σ.Ρ.), ώστε να βελτιωθεί ηποιότητα της εικόνας του Παιδιού στην ελληνική τηλεόραση και τονκινηματογράφο προς όφελος του ίδιου του παιδιού αλλά και συνολικά τουκοινού.Ερευνητικές ΥποθέσειςΜε βάση όλα τα παραπάνω, αλλά και την υπάρχουσα βιβλιογραφίακαθώς και τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών με συναφές αντικείμενο,τέθηκαν οι παρακάτω υποθέσεις:Υπόθεση 1η :Το τηλεοπτικό κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ως μέσο ψυχαγωγίαςτην τηλεόραση και μάλιστα σε μεγάλη συχνότητα επιλέγει ναπαρακολουθεί ψυχαγωγικές τηλεοπτικές σειρές.Υπόθεση 2η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης επιλέγει ως μέσο ψυχαγωγίας τονκινηματογράφο και τις κινηματογραφικές ταινίες της τηλεόρασης.Υπόθεση 3η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται αρκετά συχνάτηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες όπου εμφανίζονται παιδιάκαι επιλέγει να παρακολουθεί τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικέςταινίες όπου πρωταγωνιστούν ή συμμετέχουν παιδιά και συγκεκριμένα ο βαθμός προτίμησης είναι (α) ανάλογος της ηλικίας και (β) του φύλου, (γ)διαφέρει στις επιμέρους γεωγραφικές περιοχές της Θεσσαλονίκης και (δ)δεν είναι ο ίδιος σε κάθε κοινωνικοοικονομικό στρώμα (π.χ.άνεργοι ήσυνταξιούχοι).Υπόθεση 4η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται συγκεκριμέναπρότυπα στις τηλεοπτικές σειρές και στα κινηματογραφικά έργα όπουεμφανίζονται παιδιά και διαπιστώνει διαφορές ανάμεσα στον τρόπο πουεμφανίζεται και προβάλλεται το Παιδί στις τηλεοπτικές σειρές και στακινηματογραφικά έργα και περισσότερο (α) οι κάτοικοι της ΑνατολικήςΘεσσαλονίκης (β) οι έγγαμοι-ες και (γ) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 5η :Το τηλεοπτικό κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονταιδιάφορες αξίες στις τηλεοπτικές σειρές όπου συμμετέχουν ήπρωταγωνιστούν παιδιά και περισσότερο (α) οι άντρες και (β) τα άτομαμεγαλύτερης ηλικίας, (γ) τα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου, (δ)όσοι-ες είναι παντρεμένοι-ες και (ε) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 6η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται διάφορες αξίεςστις κινηματογραφικές ταινίες όπου συμμετέχουν ή πρωταγωνιστούν παιδιάκαι περισσότερο (α) οι άντρες και (β) τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, (γ) ταάτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου, (δ) όσοι-ες είναι παντρεμένοι-ες και(ε) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 7η :Οι διαμορφωτές της Κοινής γνώμης, όπως ηθοποιοί, δημοσιογράφοςκαι σκηνοθέτης, έχουν θετική άποψη για τον τρόπο που εμφανίζονται ταπαιδιά στις διάφορες παραγωγές και ότι πιστεύουν πως οι παραγωγέςαντιπροσωπεύουν τη γνώμη του κοινού για την εικόνα του Παιδιού στηνΚοινωνία.
περισσότερα