Ανάλυση της εικονογράφησης και της σύνθεσης των σελίδων σχολικών εγχειριδίων: μια συγκριτική μελέτη Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών

Περίληψη

Η σύγκριση των εκπαιδευτικών πρακτικών που ενσωματώνουν τα διδακτικά βιβλία Φυσικών Επιστημών Ελλάδας και USA, στηρίχθηκε:1. στη συνδυαστική μελέτη των εικόνων ως προς την ισχύ της ταξινόμησης, το βαθμό της τυπικότητας και την ισχύ της περιχάραξης του απεικονιστικού τους κώδικα.Εδώ διαπιστώθηκε η σταδιακή μετάβαση, περνώντας από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, από το Προοδευτικό Δημόσιο στο Προοδευτικό Μεταφορικό και στο Προοδευτικό Εσωτερικό. Η ίδια σταδιακή μετάβαση παρατηρείται από το Prentice Hall Biology, (2008), στο Holt Chemistry, (2007), και τέλος στο Glencoe Science, Physics California Edition: Principles and Problems. Επιπλέον η μετάβαση αυτή στα εγχειρίδια της Φυσικής συνδυάζεται και με κάποια ισχυρή περιχάραξη.2. στην περιχάραξη στις σχέσεις ισχύος που εγκαθιστά η μορφή της σελίδας και η περιχάραξη στις σχέσεις συμμετοχής.Στα βιβλία της Βιολογίας και της Χημείας παρατηρούμε την σταδιακή μεταβολή από τις μη γραμμικές σελίδες των εγχειριδίων του Γυμνασίου στον γραμμικό τρόπο ανάγνωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The comparison of the educational practices incorporated in Natural Sciences schools textbooks in Greece and the U.S.A., was based upon:1. A combinatorial study of the images as to the classification (validity), the formality degree and the framing.Moving from Junior High school to High school, one realizes the gradual transition, from Public Liberal to Metaphorical Liberal and Esoteric Liberal.The same gradual transition is observed by the Prentice Hall Biology, (2008), in Holt Chemistry, (2007), and also in the Glencoe Science, Physics California Edition: Principles and Problems. Moreover, this transition occurs in Physics books in combination with strong framing.2. In framing, as to the counterbalance the page format causes on the involvement degree.In Biology and Chemistry books there is a gradual change from the Junior High school non-linear page format to the linear reading path of High school, while in Science books of both Junior High school and High school one realizes a stand ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31803
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31803
ND
31803
Εναλλακτικός τίτλος
Analysis of illustration and composition of textbooks pages format: a comparative textbooks study of Greece and the united states
Συγγραφέας
Μαραβέλης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Σεραφείμ)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Κουλαϊδής Βασίλειος
Τσατσαρώνη Άννα
Κατσής Θανάσης
Τζιμογιάννης Θανάσης
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Χρηστίδου Βασιλεία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση; Εικονογράφηση; Σύνθεση σελίδων; Σχολικά εγχειρίδια; Συγκριτική μελέτη Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
310 σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)