Η σχολική βιβλιοθήκη ως παράγοντας της δυναμικής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος: χώρος και εκπαιδευτική διαδικασία

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή μελετά τις δυνατότητες και το ρόλο της σχολικής βιβλιοθήκης στη διαδικασία μετεξέλιξης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στο σχολείο, δίνοντας έμφαση στη δυναμική που αναπτύσσεται κατά τη διαδικασία αυτή. Στο πλαίσιο μιας συστημικής προσέγγισης, εισήχθηκαν αλλαγές στο ερευνητικό πεδίο, οι οποίες αφορούσαν σημαντικές τροποποιήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, το σχολικό χώρο και το ρόλο των εκπαιδευτικών στην ερευνητική διαδικασία. Με τη μέθοδο της έρευνας-δράσης, μελετήθηκε η δυναμική της αλληλεπίδρασης και της εξέλιξης των παραγόντων αυτών, σε μια προοπτική αλλαγής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος από την παραδοσιακή μορφή που έχει στο ελληνικό σχολείο σε μια νέα μορφή, στην οποία κυριαρχούν τα συνεργατικά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας και της μάθησης. Το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον της βιβλιοθήκης που διαμορφώθηκε μέσα από την έρευνα-δράση έχει τρεις διαστάσεις: α) αποτελεί μια διευρυμένη μορφή εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, η οποία στηρίζεται σε μια συνεργατικού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD thesis studies the possibilities and the role of school library in the process of the evolution of the educational environment at school, emphasizing on the dynamic that develops during this process. In the context of a systemic approach, changes were introduced in the research field, which concerned important alterations in the educational process the school settings and the role of teachers in the research process. The dynamics of interaction and evolution of these factors were studied, following the method of research-action, in a prospective change of the educational environment from the traditional form of the Greek school into a new form, form in which the cooperative features of teaching and learning are dominant. The new educational environment of the library that has evolved through the research-action has three dimensions: a) it is an expanded form of the educational environment, which is based on a collaborative type of synergy between the educational process, the l ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30158
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30158
ND
30158
Εναλλακτικός τίτλος
The school library as a factor of the dynamics of the educational environment: space and educational process
Συγγραφέας
Αρβανίτη, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γερμανός Δημήτριος
Κυρίδης Αργύριος
Παπαντωνίου Φωτεινή
Κανατσούλη Μελπομένη
Σουλιώτης Μίμης
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Μπίκος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική βιβλιοθήκη; Εκπαιδευτικό περιβάλλον; Εκπαιδευτική διαδικασία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 549 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)