Περίληψη
Η αλλαγή στη μορφή της κοινωνίας και η αύξηση της εγκληματικότητας κατέστησε επιτακτική την ανάγκη να αλλάξει ο αστυνομικός, μέσω της ανάληψης νέων ρόλων και της εκπαίδευσής του. Στη βιβλιογραφική επισκόπηση διαπιστώθηκε η περιορισμένη μελέτη των Ελλήνων αστυνομικών και για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη διατριβή που σκοπό είχε να εξεταστούν οι γνώσεις και η μεταβίβαση των αστυνομικών πρακτικών και τεχνικών στον εργασιακό χώρο.Η έρευνα εστίασε στη μελέτη της στάσης, της συμπεριφοράς και της νοοτροπίας του αστυνομικού σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσής του, καθώς και της ανανέωσης δεξιοτήτων μέσω προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Παράλληλα, έγινε προσπάθεια αναγνώρισης πιθανών περιορισμών και τομέων που απαιτούν βελτίωση στην εκπαίδευση των Ελλήνων αστυνομικών. Για το σκοπό αυτό, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε 83 μάχιμους αστυνομικούς, διαφόρων βαθμίδων ιεραρχίας, που υπηρετούσαν σε Αστυνομικά Τμήματα της Ελληνικής Αστυνομίας και σε 94 δόκιμους αστυφύ ...
Η αλλαγή στη μορφή της κοινωνίας και η αύξηση της εγκληματικότητας κατέστησε επιτακτική την ανάγκη να αλλάξει ο αστυνομικός, μέσω της ανάληψης νέων ρόλων και της εκπαίδευσής του. Στη βιβλιογραφική επισκόπηση διαπιστώθηκε η περιορισμένη μελέτη των Ελλήνων αστυνομικών και για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη διατριβή που σκοπό είχε να εξεταστούν οι γνώσεις και η μεταβίβαση των αστυνομικών πρακτικών και τεχνικών στον εργασιακό χώρο.Η έρευνα εστίασε στη μελέτη της στάσης, της συμπεριφοράς και της νοοτροπίας του αστυνομικού σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσής του, καθώς και της ανανέωσης δεξιοτήτων μέσω προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Παράλληλα, έγινε προσπάθεια αναγνώρισης πιθανών περιορισμών και τομέων που απαιτούν βελτίωση στην εκπαίδευση των Ελλήνων αστυνομικών. Για το σκοπό αυτό, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε 83 μάχιμους αστυνομικούς, διαφόρων βαθμίδων ιεραρχίας, που υπηρετούσαν σε Αστυνομικά Τμήματα της Ελληνικής Αστυνομίας και σε 94 δόκιμους αστυφύλακες. Από όλους τους συμμετέχοντες ζητήθηκε να αξιολογήσουν οι ίδιοι την πληρότητα των γνώσεων που έχουν αποκτήσει και την ποιότητα της εκπαίδευσής τους. Επίσης, θεωρήθηκε σημαντικό να διαπιστωθεί η αναγκαιότητα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των αστυνομικών. Για την στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν: ο μη παραμετρικός έλεγχος x2-test, x2 with Yates correction, για την ανίχνευση διαφορών στις απαντήσεις των μάχιμων και των δόκιμων αστυνομικών ως προς τις ερωτήσεις-μεταβλητές της έρευνας, ο συντελεστής συσχέτισης Spearman για την ανίχνευση συσχετίσεων μεταξύ των δημογραφικών χαρακτηριστικών των αστυνομικών (μάχιμων και δόκιμων) με τις ερωτήσεις-μεταβλητές, και η κατά βήματα Γραμμική Παλινδρόμηση (Stepwise Linear regression Analysis) για την διερεύνηση της σχέσης δεδομένων των αστυνομικών (Μάχιμων και Δόκιμων) που αφορούν στα δημογραφικά τους στοιχεία, στη συμμετοχή τους σε προγράμματα εκπαίδευσης, στην ικανοποίηση τους από την ποιότητα, τη διάρκεια και την ευκολία της βασικής τους εκπαίδευσης με την στάσεις για θέματα που αφορούν στη κοινωνική προσφορά του αστυνομικού, στο ρόλο του στην τήρηση της τάξης και στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας, στη σχέση του με τον πολίτη, αλλά και σε θέματα ηθικής και δεοντολογίας, εργασιακά θέματα και θέματα εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι οι συμμετέχοντες μάχιμοι και δόκιμοι αστυνομικοί επιζητούν τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση λόγω της αλλαγής των μορφών εγκληματικότητας όπως, το ηλεκτρονικό έγκλημα, τρομοκρατία. Αναγνώρισαν την ανάγκη βελτίωσης και ανανέωσης των δεξιοτήτων τους μέσω προγραμμάτων συνεχιζόμενης κατάρτισης. Ακόμη, έδειξε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των δόκιμων και των μάχιμων αστυνομικών όσον αφορά στην εκπαίδευσή τους. Πιο συγκεκριμένα, ο δόκιμος θεωρεί την εκπαίδευσή του ιδανική εφόσον νιώθει ότι κατά την αποφοίτησή του θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε συμβάν με τον κατάλληλο τρόπο.Η δια βίου μάθηση και εκπαίδευση είναι απαραίτητη και για τον σύγχρονο αστυνομικό και αποδεικνύεται από τη συγκεκριμένη μελέτη η επιθυμία και η ανάγκη των αστυνομικών για συμμετοχή τους σε προγράμματα κατάρτισης. Οι συμμετέχοντες αναγνωρίζοντας την ανάγκη για συνεχή ανανέωση των γνώσεων και δεξιοτήτων προτείνουν την υλοποίηση προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Ακόμη, προτείνουν την εφαρμογή και συζήτηση πραγματικών περιστατικών σε εικονικές συνθήκες (case scenario – role playing). Όπως προαναφέρθηκε, η περιορισμένη βιβλιογραφική αναφορά στη μελέτη των Ελλήνων αστυνομικών επιβεβαιώνει την ανάγκη για μελλοντικές έρευνες, όπως η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος με μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων. Ο σημερινός δόκιμος θα εξελιχθεί σε μάχιμος αστυνομικός και θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα για μελλοντική έρευνα η αξιολόγηση της άποψης των δόκιμων μετά από ένα εύλογο χρόνο εμπειρίας τους στον εργασιακό χώρο. Επίσης, πρόταση για μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να είναι η αξιολόγηση αστυνομικών μετά τη συμμετοχή τους σε προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης όσον αφορά στη μεταφορά της γνώσης στον εργασιακό χώρο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The role of the police officer is constantly changing according to society’s needs. New forms of crime have emerged thus, requiring a type of police officer with decision making skills and knowledge of advanced technology. A research of the available literature concerning training and development of human resources was carried out and a limited amount of research of Greek police officers was found.This quantitative study examined Greek police officers’ level of knowledge, the transfer of knowledge and their attitudes toward basic training and continuing education. Included were the factors influencing the police officers’ training and the possible need for continuing education needed in order to perform their job more effectively. The police officers’ evaluation towards the efficiency of their training andtheir attitudes toward continuing development of each one’s skills through continuing education programs were considered. Another aim of this study was to identify possible limitation ...
The role of the police officer is constantly changing according to society’s needs. New forms of crime have emerged thus, requiring a type of police officer with decision making skills and knowledge of advanced technology. A research of the available literature concerning training and development of human resources was carried out and a limited amount of research of Greek police officers was found.This quantitative study examined Greek police officers’ level of knowledge, the transfer of knowledge and their attitudes toward basic training and continuing education. Included were the factors influencing the police officers’ training and the possible need for continuing education needed in order to perform their job more effectively. The police officers’ evaluation towards the efficiency of their training andtheir attitudes toward continuing development of each one’s skills through continuing education programs were considered. Another aim of this study was to identify possible limitations and areas needing improvement in the Greek police officers’ training.The study included police officers from various departments and divisions of the Hellenic Police Force. Eighty three (n=83) police officers on active duty and ninety four (n=94) police officer cadets. The satisfaction gained from education and training along with each individual’s need for continuing development was examined. All data were collected with the use of standardized forms and analyzed using the chi square test (x2), test with Yates correction. The Spearman Rank Order collection coefficient (R) was used to detect correlations between variables. The Stepwise Linear Regression Analysis was also used to detect the influence of variables on police officers’ attitudes towards public service, law and order maintaining activities, demographic information, the police officer’s participation in continuing education programs and satisfaction regarding the duration, level of difficulty and quality of basic training. The results demonstrated that this sample believed in the value of training and continuing education. Their attitudes and behaviors were greatly influenced by their education. Based on the results, the participants sometimes felt unprepared due to the changing types of crimes such as cybercrimes, human and drug trafficking, terrorism.Continuing education was found to be desired and needed by these officers who suggest the implementation of continuing education programs every 3-5 years concerning such topics as self-defense tactics and use of weapons. They also suggest the use of teaching methods such as role playing and case scenarios in their training program.These findings may provide administrators with information to develop strategic goals and actions needed to improve basic training and continuing education programs. These programs are much needed so that police officers become more efficient in transferring their knowledge to the work environment. Continuous education concerning various policies and updates on new information is recommended to increase job effectiveness. As was mentioned previously, the limited literature found confirms the need for further research by studying a larger sample. A follow-up study should be conducted to measure the improvement in the use of techniques that are necessary for the police officer to efficiently fulfill his duties.
περισσότερα