Ρόλος και εαυτός (self): η κεντρικότητα του εκπαιδευτικού ρόλου για τη συγκρότηση του εαυτού

Περίληψη

Βασικός στόχος της διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της υποκειμενικής σημασίας που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί στον επαγγελματικό τους ρόλο. Για το σκοπό αυτό, έγινε μια κριτική αντιπαράθεση των κοινωνιολογικών προσεγγίσεων της έννοιας του ρόλου από την πλευρά του δομισμού και του ιντεραξιονισμού. Αναδείχθηκε η έννοια του εαυτού ως καθοριστικού παράγοντα «ενορχήστρωσης» των διαφορετικών ταυτοτήτων, ρόλου ανάλογα με την κεντρικότητα που αποδίδεται σε κάθε μια από αυτές. Στην εμπειρική έρευνα διερευνήθηκε η υπόθεση της σημασίας ή της κεντρικότητας του εκπαιδευτικού ρόλου σε δείγμα 720 εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Η έρευνα έδειξε ότι κατά κανόνα οι εκπαιδευτικοί δίνουν σημασία στο επάγγελμά τους αλλά αντιμετωπίζουν προβλήματα που σχετίζονται με τις μειωμένες αποδοχές συγκριτικά με τους άλλους δημοσίους λειτουργούς και την αναγνώρισή τους από την κοινωνία.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Basic aim of this dissertation is the examination of the importance that teachers attribute to their professional role. For this reason a critical confrontation of sociological approaches on the concept of role from the points of view of structuralism and interactionism was carried out. The concept of self was designated as a determining factor of orchestration, the different role identities in relation to the centrality that is attributed in each one of them. In the empirical research the hypothesis of the importance that Greek teachers attribute to their professional role was tested in a sample of 720 teachers. The results show that Greek teachers attach importance to their profession, but they face problems which are related with their reduced salaries and their recognition by the society.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26807
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26807
ND
26807
Εναλλακτικός τίτλος
Role and self: The centrality of teacher role for the formation of self
Συγγραφέας
Παπαοικονόμου, Αντώνιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχαήλ
Παπαναούμ Ζωή
Χατζηδήμου Δημήτριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ρόλος; Εαυτός; Ψυχολογική κεντρικότητα; Εκπαιδευτικοί; Ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
261 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)