Λαϊκή παιδεία και οικονομική ανάπτυξη: η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929

Περίληψη

Στην διατριβή εκτιμάται ποσοτικά η συμβολή της εκπαίδευσης στην αύξηση του Α.Ε.Π. της Ελλάδας την περίοδο 1928-1939. Γίνεται εμπειρική διερεύνηση της αύξησης παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού λόγω της βελτίωσης του εκπαιδευτικού του επιπέδου. Η επιπλέον εκπαίδευση μεταφράζεται σε αυξημένη "ποιότητα", μέσω των υψηλότερων αμοιβών που απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι στην αγορά εργασίας. Με την κατασκευή δείκτη τυποποίησης ποσοτικοποιείται η συμβολή των μεταβολών της ποσότητας-"ποιότητας" του εργατικού δυναμικού στον ρυθμό αύξησης του Α.Ε.Π. Ταυτόχρονα γίνεται ειδική μνεία στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929 και στην βελτίωση της "ποιότητας" του εργατικού δυναμικού που επέφεραν οι αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος που νομοθετήθηκαν. Στην διατριβή αναφέρονται επιλεκτικά, με κριτήριο τη συμβολή τους στην «ποιοτική» βελτίωση του εργατικού δυναμικού, οι αλλαγές που συντελέστηκαν από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929. Οι μεταρρυθμιστές μεταξύ άλλων, πέτυχαν την μαζική επέκταση της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation focuses on the effect of education on economic growth in Greece for the period 1928-1940. During the aforementioned period, we evaluate the influence of extra education on labor productivity. Improved education is translated into improved “quality” of labor, through the higher payments more educated employees earn in the workplace. We measure the impact of changes in quantity and “quality” of the workforce on GDP growth by constructing a standardization index. The quantitative investigation is backed up by a special reference to the educational reform of 1929. The Educational Reform succeeded in expanding the mass education in Greece, established mixed-sex schools (co-education), in order to increase the women’s work participation and exploit the payment differences (according to our calculations women’s average earnings were 65% of men’s earnings). The same reform promoted Vocational Education in Greece as well. In the main part of our research, given the data restric ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25770
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25770
ND
25770
Εναλλακτικός τίτλος
Mass education and economic development in Greece: the educational reform of 1929
Συγγραφέας
Πανταζής, Χρήστος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Κοσσυβάκη Φωτεινή
Χατζηδήμου Δημήτριος
Σακκής Δημήτριος
Δημάκος Γεώργιος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Οικονομική της εκπαίδευσης; Οικονομική ανάπτυξη; Θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου; Παραγωγικότητα εργατικού δυναμικού; Αποδοτικότητα της επένδυσης σε εκπαίδευση; Μισθολογικές διαφορές; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Ιστορία της εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
256 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)