Η κατανόηση των γεωμετρικών εννοιών από τους μαθητές της β/μιας εκπαίδευσης: διαμεσολαβήσεις, αναπαραστάσεις σε μια ιστορική ανάδραση: η περίπτωση της αξονικής συμμετρίας

Περίληψη

Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να διερευνηθεί το ερώτημα αν η χρήση ΤΠΕ σ’ ένα περιβάλλον συνδυασμένης ή μεικτής μάθησης μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία και στην εκμάθηση της γεωμετρίας, προσδιορίζοντας τις έννοιες και τις διαδικασίες που αναπτύσσονται κατά την ενασχόληση των μαθητών με στόχους γεωμετρίας. Ειδικότερα αν το περιβάλλον της συνδυασμένης μάθησης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές της συνδυασμένης μάθησης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου να ανακαλύψουν, να κατανοήσουν και να δομήσουν τις μαθητικές έννοιες που σχετίζονται με την αξονική συμμετρία. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, στην πειραματική ομάδα, που διδάχθηκαν την αξονική συμμετρία με χρήση ΤΠΕ και στην ομάδα ελέγχου που διδάχθηκαν την αξονική συμμετρία με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Στις δύο ομάδες δόθηκαν ερωτηματολόγια πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση για τη μέτρηση της κατανόησης των εννοιών που σχετίζονται με την α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study is to investigate the hypothesis whether the introduction of Information and Communications Technology (ICT) in a classroom of a blended learning could be considered as an alternative way of teaching and learning geometry, by means of determining the concepts as well the processes which are being developed when the pupils pursue geometrical targets in particular, to what extent the environment of blended learning could enable the first class gymnasium pupils, to discover, comprehend and construct the appropriate mathematical concepts affiliated to axial symmetry. The students who participated in the experiment were divided into two groups. The first group consisted of those students who were taught axial symmetry with the aid of ICT whereas the second group consisted of these students who were taught axial symmetry by the traditional way. To the students of both groups were distributed questionnaires before and after the teaching of axial symmetry, for the pur ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25412
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25412
ND
25412
Εναλλακτικός τίτλος
The comprehension of geometrical concepts by the pupils of secondary education: mediations, representations in a historical perspective: the case of axial symmetry
Συγγραφέας
Τσικοπούλου, Σταματούλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Γεώργιος
Φίλη Χριστίνα
Λάππας Διονύσιος
Βουδούρη Αγγελική
Βρεττός Ιωάννης
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Ζαράνης Νικόλαος
Λέξεις-κλειδιά
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ; Διαμεσολάβηση; Αναπαραστάσεις; Αξονική συμμετρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
399 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)