Θέατρο: ο χώρος από τη μορφή της επιθυμίας ως τη δομή της πραγματικότητας

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή με θέμα: «Θέατρο: Ο χώρος από τη μορφή της επιθυμίας έως τη δομή της πραγματικότητας» αποτελεί την «ανάγνωση» ενός θεατρικού και αρχιτεκτονικού «πειράματος», το οποίο αποτελείται από δύο διακριτές φάσεις: τη «γραφή» ενός «ολικού» θεατρικού «κειμένου» (δραματικό κείμενο και «κείμενο» παράσταση) με τίτλο «Ο λάκκος που μένει» (από τον ερευνητή και τους υπόλοιπους θεατρικούς συντελεστές) και την «ανάγνωση» της θεατρικής παράστασης που δόθηκε στο Θέατρο «Δίπυλον» με «αναγνώστες» όλους τους συντελεστές της (συντελεστές δράσης-ερμηνείας, συντελεστές καθοδήγησης-ερμηνείας), συμπεριλαμβανομένου και του ερευνητή. Η οπτική που υιοθετήθηκε στην έρευνα δανείζεται τις βασικές αρχές της από το επιστημονικό πεδίο της «Ερμηνευτικής». Χρησιμοποιείται μια μεικτή οπτική που αποτελείται από τη σύγκλιση των τριών διακεκριμένων σχολών ερμηνείας των «κειμένων»: θεώρηση από την πλευρά του «δημιουργού», θεώρηση από την πλευρά του «ερευνητή-αναγνώστη», θεώρηση με βάση το ίδιο το «κείμενο», ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PHD thesis titled “Theatre: the space from the form of desire to the structure of reality” constitutes the “reading” of a theatrical and architectural “experiment”, which consists of two discernible phases. The first of these being the “writing” of a “complete” theatrical text (play and performance “text”) entitled “the pit that΄s left behind‘’. The second of these phases is the “reading” of the theatrical performance that was given in the “Dipilon” Theatre, with the “readers” being all those who had contributed (contributors inaction-performance and contributors in guidance-performance) including the researcher himself. The perspective that has been adopted in the research borrows its basic principles from the scientific field of “Hermeneutics”. A mixed perspective is employed, which consists of the convergence of the three prominent schools of interpretation of “texts” consideration: on the part of the “creator”, on the part of the “researcher-reader” and on the basis of the “tex ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24182
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24182
ND
24182
Εναλλακτικός τίτλος
Theatre: the space from the form of desire to the structure of reality
Συγγραφέας
Γραμματικός, Ηλίας (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Τεντοκάλη Ευαγγελία
Βαβύλη Φανή
Μαυρομούστακος Πλάτων
Καμπούρη Μαρία
Τσινίκας Νίκος
Φράγκος Δημήτριος
Ιωαννίδης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο; Αρχιτεκτονική; Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός; Σκηνογραφία; Ερμηνευτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
384 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)