Οι παιδαγωγικές απόψεις των Ανδρέα Καρκαβίτσα - Νώντα Έλατου όπως προβάλλονται στα αναγνωστικά τους

Περίληψη

Τα αναγνωστικά διδάσκουν την ελληνική γλώσσα και συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών. Τα αναγνωστικά της μεταρρύθμισης του 1917 στρέφονται προς τη Νέα Αγωγή υπό την καθοδήγηση του Τριανταφυλλίδη, Δελμούζου και Γληνού. Ο Ανδρέας Καρκαβίτσας λογοτέχνης και δημοτικιστής, προσφέρει τα παιδαγωγικά αναγνώσματα και ο Νώντας Έλατος παιδαγωγός με σπουδές στη Γερμανία και επηρεασμένος από τη σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη, συμβάλλει ουσιαστικά σε αυτό. Θα τολμούσαμε να τους ονομάσουμε προδρόμους της νέας αγωγής. Η γνώση των ιστορικών εξελίξεων σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση βοηθάει σημαντικά στην κατανόηση των σημερινών αντιλήψεων και στάσεων όλων μας. Η παιδαγωγική καταλληλότητα ενδιαφέρουν άμεσα τόσο τους γονείς των παιδιών, όσο και την κοινωνία γενικότερα για να σχεδιάσουμε καλύτερα τις υπηρεσίες που ασχολούνται με την εκπαίδευση του παιδιού. Με την παρούσα έρευνα επιχειρείται η παιδαγωγική προσέγγιση των αναγνωστικών, γιατί ως τώρα τα κίνητρα της έρευνας και της κριτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The readers teach the Greek language and contribute decisively in the formation to the children’s characters. The readers in the 1917 reformation turn towards the New Education under the guidance of Triantafillidou, Delmouzou and Glinou. Andrew Karkavitsas author and advocate of demotic offers the pedagogical reading matters and Nonda Elatos educator with studies in Germany and influenced by the contemporary educational thought, contributes essentially to that. We would dare name them the forerunners of the New Education. The knowledge in the historical progress concerning education helps a lot in the understanding of today’s perception and our position. Being suitable in education concerns parents and children directly as much as society generally in order to design the services better which are occupied with the children’s education. The present research and the criticism of the schools manual is not Pedagogical but “parapedagogical”. The method which was used is the analysis of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24068
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24068
ND
24068
Συγγραφέας
Ρίσβας, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Παπαιωάννου Απόστολος
Κουτσουβάνου Ευγενία
Σακελλαρίου Μαρία
Κοσσυβάκη Φωτεινή
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Τριάντου Ιφιγένεια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικά βιβλία; Παιδαγωγικές απόψεις; Μέσα αγωγής; Αγωγή (διαπολιτισμική, Ειδική, Περιβαλλοντική, Οικογένεια); Εικονογράφηση; Μεταρρύθμιση εκπαιδευτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
446 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)