Περίληψη
Η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας απαιτεί τη διάθεση πόρων σημαντικού ύψους με αποτελεσματικό τρόπο. Σκοπός της έρευνας η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της οργάνωσης, διοίκησης και λήψης αποφάσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και της λειτουργίας της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια της Ηπείρου. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση ορισμένων βασικών παραμέτρων του θέματος που συνοψίζονται σε δύο άξονες: 2 Ο πρώτος άξονας συνδέεται με το εάν και σε ποιο βαθμό γίνεται επαρκής χρηματοδότηση στη δημόσια Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να διασφαλίζονται από πλευράς ποσότητας και ποιότητας η υλικοτεχνική υποδομή, το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και η χρηματοδότηση για λειτουργικές δαπάνες, στοιχεία απαραίτητα για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 2 Ο δεύτερος άξονας εστιάζεται στον τρόπο επιλογής των αναγκών που θα καλυφθούν, στα κριτήρια κατανομής των πόρων, στον τρόπο, στις διαδικασίες και στις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται ...
Η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας απαιτεί τη διάθεση πόρων σημαντικού ύψους με αποτελεσματικό τρόπο. Σκοπός της έρευνας η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της οργάνωσης, διοίκησης και λήψης αποφάσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και της λειτουργίας της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια της Ηπείρου. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση ορισμένων βασικών παραμέτρων του θέματος που συνοψίζονται σε δύο άξονες: 2 Ο πρώτος άξονας συνδέεται με το εάν και σε ποιο βαθμό γίνεται επαρκής χρηματοδότηση στη δημόσια Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να διασφαλίζονται από πλευράς ποσότητας και ποιότητας η υλικοτεχνική υποδομή, το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και η χρηματοδότηση για λειτουργικές δαπάνες, στοιχεία απαραίτητα για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 2 Ο δεύτερος άξονας εστιάζεται στον τρόπο επιλογής των αναγκών που θα καλυφθούν, στα κριτήρια κατανομής των πόρων, στον τρόπο, στις διαδικασίες και στις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται η λήψη των αποφάσεων καθώς και στον τρόπο παρακολούθησης των εσόδων και των δαπανών. Γίνεται επίσης διερεύνηση των στοιχείων που αφορούν διαφορετική αντιμετώπιση (π.χ. άνιση κατανομή των πόρων) σε σχολικές μονάδες ανά νομό και είδος περιοχής, την ύπαρξη ή όχι αποτελεσματικού τρόπου παρακολούθησης-συντονισμού και την ανάγκη βελτίωσης στον τρόπο λήψης των αποφάσεων ως προς τη χορήγηση των πόρων και τον καθορισμό των προτεραιοτήτων. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της επισκόπησης σε δύο επίπεδα: 1) Συλλογή και ανάλυση τεκμηρίων που αναφέρονται στο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης-διοίκησης και χρηματοδότησης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. 2) Εμπειρική έρευνα στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιφέρειας Ηπείρου Ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: · Τα υποσυστήματα που λειτουργούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και επηρεάζουν τη λειτουργία του έχουν σε αρκετές περιπτώσεις, χαλαρή σύζευξη και υπάρχει συγκυριακή προσέγγιση στον τρόπο αντιμετώπισης των ζητημάτων. · Η σχολική μονάδα δεν μπορεί να θέτει η ίδια την προτεραιότητα ικανοποίησης των αναγκών της. · Η αξιολόγηση και η επιλογή των αναγκών που θα καλυφθούν σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, γίνονται κεντρικά, χωρίς αξιόπιστες πληροφορίες. · Διαπιστώνεται ανεπαρκής κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό. · Η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων είναι ανεπαρκής. · Είναι σχεδόν ανύπαρκτη η κάλυψη των αναγκών σε λοιπό παιδαγωγικό προσωπικό (ψυχολόγοι, ιατροί κ.τ.λ.). · Απουσιάζει ένας μηχανισμός διαρκούς καταγραφής, κοστολόγησης, επεξεργασίας, αξιολόγησης και καθορισμού προτεραιοτήτων κάλυψης αναγκών των σχολικών μονάδων σε υλικοτεχνική υποδομή, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. · Προκύπτει ανάγκη βελτίωσης στον τρόπο λήψης των αποφάσεων ως προς τη χορήγηση των πόρων και τον καθορισμό των προτεραιοτήτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Supporting the educational procedure demands the availability of a considerable amount of funds used in an efficient way. The aim of the present study is to investigate how Secondary Education administration and decision making is related to the function of educational unit funding in the Prefecture of Epirus. The focus of this study is to analyze basic parameters of the issue which are centered upon the following two linchpins: i) The first linchpin is related to whether and to what extent state secondary education is adequately funded so that materials and equipment infrastructures, human resources as well as the funding of functional expenses-all essential to the educational process- are ensured both quantitatively and qualitatively ii) The second linchpin focuses on the decision making process regarding the needs to be met, the criteria for fund distribution, the way, the procedure and the circumstances under which the decision making takes place, as well as the way the funds and ...
Supporting the educational procedure demands the availability of a considerable amount of funds used in an efficient way. The aim of the present study is to investigate how Secondary Education administration and decision making is related to the function of educational unit funding in the Prefecture of Epirus. The focus of this study is to analyze basic parameters of the issue which are centered upon the following two linchpins: i) The first linchpin is related to whether and to what extent state secondary education is adequately funded so that materials and equipment infrastructures, human resources as well as the funding of functional expenses-all essential to the educational process- are ensured both quantitatively and qualitatively ii) The second linchpin focuses on the decision making process regarding the needs to be met, the criteria for fund distribution, the way, the procedure and the circumstances under which the decision making takes place, as well as the way the funds and expenses are balanced The study also attempts to examine data related to differentiated treatment (e.g. unequal fund distribution) to different educational units per prefecture and type of area, the existence or not of an efficient way of monitoring and co-coordinating as well as the need of improving the way decisions are made as far as funds are granted and priorities set. A review method was used and applied at two levels: 1) Collection and analysis of data referring to the institutional framework of Secondary Education administration and funding as a whole and at educational unit level 2) Empirical research in educational units of Secondary Education in the prefecture of Epirus Some of the conclusions of the research project are the following: · The subsystems operative in the Greek educational system that affect its function are at times characterized by inefficient interaction and do not exhibit a principled approach to the problem solving procedure. · The educational unit cannot on its own set priorities as far as the needs to be met are concerned · The evaluation and choice of the needs to be covered at the level of materials and equipment infrastructures are made by the educational headquarters and without any valid information · It has been attested that the needs of the educational units in materials and equipment infrastructures are not adequately met · Educational unit funding has been found to be insufficient · The need for additional educational staff (e.g. psychologist, doctors, etc) is scarcely met · There is no mechanism, either at a national or local level, which could continuously register, estimate the cost, process, evaluate and plan the needs of the educational units for materials and equipment · It is concluded that there is a need to improve the decision making process related to the fund granting and prioritizing.
περισσότερα