Η οικονομική διάσταση της καινοτομίας στις ΜΜΕ ξύλου - επίπλου: η περίπτωση της Θεσσαλίας

Περίληψη

Οι επιχειρήσεις, προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστική τους θέση, θα πρέπει να επικεντρώσουν την προσπάθειά τους στην ανάπτυξη καινοτομιών. Από την προσπάθεια αυτή δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι Μ.Μ.Ε. του ξύλου και του επίπλου. Μέσα από την εφαρμογή ειδικά δομημένων ερωτηματολογίων έγινε η σκιαγράφηση του συστήματος καινοτομίας του κλάδου και η ανάλυση της οικονομικής διάστασης της καινοτομίας των επιχειρήσεων. Κομβικό σημείο, αποτελεί η δημιουργία μοντέλων πρόβλεψης αναφορικά με τις πιθανότητες που εμφανίζει η καινοτόμος δράση των επιχειρήσεων του κλάδου, σε σχέση με επιμέρους μεταβλητές, με έμφαση στο οικονομικό αποτέλεσμα. Τέλος, εκτιμήθηκε η αποδοτικότητα, του συνόλου των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και σε επίπεδο μεμονωμένης επιχείρησης, αναφορικά με τις εισροές της καινοτόμου δράσης τους. Ως σημαντικότερες επιδιώξεις, της καινοτόμου δράσης των επιχειρήσεων αναδείχθηκαν α)Η αύξηση του μεριδίου της αγοράς που κατέχουν, β)Το χαμηλότερο κόστος παραγωγής, γ)Το άνοιγμα νέω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Enterprises, in order to strength their competitiveness, have to focus their efforts to the development of innovations. From this effort, wood and furniture SME’s, could not be absent. Through the application of specially constructed questionnaires, an adumbration of the innovation system of the branch and the analysis of innovation’s economic dimension has been made. A node of the study is the creation of prediction models concerning the probabilities that show the innovative activity of the enterprises in relation to several variables, emphasizing to the economic result. Finally, the economic efficiency of the sum of the branch, but also at a single enterprise level, concerning inputs and outputs of innovation, has been estimated. As major objectives enterprises have been accented: a)The increment of the market share b) the lower total production cost c) the opening of new markets abroad or to domestic target-groups d) the improvement of products quality. Staff, technology, proper ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23723
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23723
ND
23723
Εναλλακτικός τίτλος
The economic demension of innovation in wood - furniture SME's: the case of Thessaly
Συγγραφέας
Τρίγκας, Μάριος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Τομέας Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Φυσικών Πόρων. Εργαστήρο Δασικής Οικονομικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπλιούμης Βάιος
Χριστοδούλου Αθανάσιος
Βασιλείου Βασίλειος
Ψυχουδάκης Ασημάκης
Μάτης Κωνσταντίνος
Φιλίππου Ιωάννης
Γούπος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Γεωργικές Επιστήμες
Γεωργία, Δασοκομία, και Αλιεία
Λέξεις-κλειδιά
Καινοτομία; Καινοτομία, Οικονομικά της; Καινοτομία, Συστήματα; Αποδοτικότητα; Επιχειρήσεις ξύλου - επίπλου; Καταγραφή καινοτομίας; Λογιστική παλινδρόμηση; Ανάλυση δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxvii, 360 σ., εικ., ευρ.