Περίληψη
Μελετήθηκε η επίδραση των ιατρικών σχολών το>ν πανεπιστημίων της Πίζας και της Πάδοβας στην ιατρική στα Επτάνησα από τον 16° αιώνα έως την ένωση των Επτανήσων με το Ελληνικό Κράτος.Για τον σκοπό αυτό ερευνηθήκαν:Γ Τα ιστορικά γεγονότα, οι συνθήκες διαβίωσης, οι κρατικές λειτουργίες, το πνευματικό επίπεδο και οι παρεχόμενες ελευθερίες από τους Ενετούς, Γάλλους, Ρώσους, Τούρκους και Αγγλου; κατακτητές.2. Η κοινωνική δομή των Επτανήσων (ευγενείς, αστοί, λαός) και τα δικαιώματα αυτών ως και οι αντιδράσεις του Επτανησιακού λαού.3. Η παρεχόμενη παιδεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα (Δημόσια και Ιδιωτικά) καθώς και η απόδοση της Σχολής του Βικεντίου Δαμοδού και της Σχολής του Νικηφόρου Θεοτόκη.4. Ο Επτανησιακό πολιτισμό και τα στοιχεία τα οποία τον συνθέτουν καθώς και η επίδραση για την ανάπτυξη του από τους Επτανήσιους ιατρούς.5. Η συμβολή των Επτανησίων ιατρών, με ιδιαίτερη έμφαση τις επιστημονικές επιδόσεις τους (Διδάκτορες της Ιατρικής, Σπουδές σε πολλές θετικές και θεωρητικές επιστήμες, γ ...
Μελετήθηκε η επίδραση των ιατρικών σχολών το>ν πανεπιστημίων της Πίζας και της Πάδοβας στην ιατρική στα Επτάνησα από τον 16° αιώνα έως την ένωση των Επτανήσων με το Ελληνικό Κράτος.Για τον σκοπό αυτό ερευνηθήκαν:Γ Τα ιστορικά γεγονότα, οι συνθήκες διαβίωσης, οι κρατικές λειτουργίες, το πνευματικό επίπεδο και οι παρεχόμενες ελευθερίες από τους Ενετούς, Γάλλους, Ρώσους, Τούρκους και Αγγλου; κατακτητές.2. Η κοινωνική δομή των Επτανήσων (ευγενείς, αστοί, λαός) και τα δικαιώματα αυτών ως και οι αντιδράσεις του Επτανησιακού λαού.3. Η παρεχόμενη παιδεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα (Δημόσια και Ιδιωτικά) καθώς και η απόδοση της Σχολής του Βικεντίου Δαμοδού και της Σχολής του Νικηφόρου Θεοτόκη.4. Ο Επτανησιακό πολιτισμό και τα στοιχεία τα οποία τον συνθέτουν καθώς και η επίδραση για την ανάπτυξη του από τους Επτανήσιους ιατρούς.5. Η συμβολή των Επτανησίων ιατρών, με ιδιαίτερη έμφαση τις επιστημονικές επιδόσεις τους (Διδάκτορες της Ιατρικής, Σπουδές σε πολλές θετικές και θεωρητικές επιστήμες, γλωσσομάθεια, Εθνική δράση, Διπλωματική δράση, Εκπαιδευτική δραστηριότητα στα Επτάνησα και σε άλλες χώρες).6. Η Υγεία και η Υγειονομική κατάσταση των Επτανήσων (επικρατούσες νόσος περιβάλλον, Νοσηλευτικά ιδρύματα. Φιλανθρωπικά ιδρύματα, θεραπευτικά μέσα, υγειονομικοί κανονισμοί και επιδημίες).7. Η ίδρυση της Ιονίου Ακαδημίας (ιδρυτής, σχολές, διδάσκοντες, επιστημονική και κοινωνική προσφορά της).Από τα ανωτέρω διαπιστώθηκε η συμβολή των Ιατρών που σπούδασαν στις Ιατρικές Σχολές των' Πανεπιστημίων' της Πίζας και της Πάδοβας στο δημόσιο και τον ιδιωτικό βίο των Επτανήσων.Συμπερασματικόν; από την μελέτη αυτή προκύπτει ότι η επίδραση των Επτανησίων ιατρών, αποφοίτων των Ιατρικών Σχολών των Πανεπιστημίων της Πίζας και της Πάδοβας, στην εξέλιξη της ιατρικής, προληπηκώς και θεραπευτικώς, στα Επτάνησα γενικότερα και ειδικότερα η συμβολή τους στην υγειονομική οργάνωση, στην ίδρυση νοσηλευτικών ιδρυμάτων, στην γενική παιδεία και μόρφωση που ήταν καρποί των αναγεννησιακών ιδεών και της όλης ιατροφιλοσοφικής παιδείας τους, υπήρξε γόνιμος και δημιουργική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The thesis concentrates on the effect of the Medical Schools of Piza and Padova Universities on medicine in the Ionian Islands from the 16th century up to their union with the Greek State.For the puipose of the study the following has been analyzed:1. The historical facts, the living conditions, the intellectual level, the services provided by the state and the freedom given to the inhabitants by the Venetians, the French, the Russians, the Turks and the English conquerers.2. The social structure of the inhabitants of the Ionian Islands (nobles, townsmen, peasants etc.)their rights as well as the reactions of the people of the Islands.3. The provided education and the educational facilities ( public and private). Moreover,the performance of the School of Vincent and the School of Nikiforou Theotokou.4. The Ionian culture and the elements of which it consists of. In addition, the effects on die development of the Ionian culture by Ionian doctors.5. The contribution of the Ionian Island ...
The thesis concentrates on the effect of the Medical Schools of Piza and Padova Universities on medicine in the Ionian Islands from the 16th century up to their union with the Greek State.For the puipose of the study the following has been analyzed:1. The historical facts, the living conditions, the intellectual level, the services provided by the state and the freedom given to the inhabitants by the Venetians, the French, the Russians, the Turks and the English conquerers.2. The social structure of the inhabitants of the Ionian Islands (nobles, townsmen, peasants etc.)their rights as well as the reactions of the people of the Islands.3. The provided education and the educational facilities ( public and private). Moreover,the performance of the School of Vincent and the School of Nikiforou Theotokou.4. The Ionian culture and the elements of which it consists of. In addition, the effects on die development of the Ionian culture by Ionian doctors.5. The contribution of the Ionian Island doctors with special emphasis on their scientific records ( Medical doctors, studies on positive and thereotical sciences, linguistics, national activities, diplomatic activities, in the Ionian and other countries)6. Health and Sanitary conditions on the Ionian Islands ( Predominant maladies, environment, hospitals, philanthropic institutions, therapeutic means, sanitary regulations and epidemics.)7. The finding of the Ionian Academy ( founder, schools,teachers, scientific and social contributions.)In conclusion, from this study there have been evident, creative, resourceful and fruitful effects on the Ionian Islands from Ionian doctors, graduates from the Medical Schools of Piza and Padova Universities. They have influenced the development of medicine, both preventive and therapeutic. Their presence is specifically felt in their contribution in the sanitary framework on the Islands as well as the founding of hospital units. Moreover, the Ionian doctors have strongly contributed to the development of die island culture and education which allowed for cultural identity of the Ionian inhabitants. Finally,the presence of these medically educated individuals from Piza and Padova enhanced the Ionian way of life and provided fertile ground for creativity and advancement in both cultural and medical contributions.
περισσότερα