Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ως γλώσσας ειδικότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα

Περίληψη

Κύριος στόχος της διατριβής είναι να ερευνήσει και να αναλύσει στοιχεία που αφορούν τη διδασκαλία/εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας ως γλώσσας ειδικότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Διερευνώνται οι μέθοδοι διδασκαλίας, η χρησιμότητά τους στους διδασκόμενους, και γενικότερα οι συνθήκες μέσα στις οποίες εξελίσσεται αυτή η διαδικασία. Γίνονται αναφορές στις μεθοδολογικές προσεγγίσεις για τη συγκεκριμένη διδασκαλία, στη διδασκαλία της ορολογίας, στο ρόλο του διδάσκοντος, στις γλωσσικές ανάγκες των διδασκομένων, καθώς και στη διαπολιτισμική και ευρωπαϊκή διάσταση του μαθήματος. Παρουσιάζεται, επίσης, η εξελικτική πορεία των ξένων γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα μέχρι το 1997. Κατατίθενται απόψεις των διδασκόντων και διδασκομένων σχετικά με τη συγκεκριμένη διαδικασία και αναλύονται ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (ΑΕΙ και TEI). Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα αφορούν κυρίως: α) ως προς του διδασκόμενους: το λόγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Cette thèse a comme but la recherche et l'analyse des éléments qui concernent l'enseignement/apprentissage de la langue française de spécialité à l'Education Supérieure en Grèce. L'étude s'occupe des méthodes d'enseignement du français de spécialité, de son utilité aux apprenants et plus généralement des conditions dans lesquelles s'évolue cette procedure didactique. La thèse présente aussi les différences entre l'enseignement du français fondamental et du français de spécialité et en même temps elle tente d'orienter le français comme langue de spécialité. Cette recherche se réfère aux approches méthodologiques particulières qui touchent cet enseignement, à l'enseignement de terminologie, au statut de l'enseignant, aus besoins langagiers des apprenants et à la dimension européenne et interculturelle. En plus, elle présente l'évolution historique des langues étrangères à l'enseignement supérieure en Grèce jusqu'au 1997. Dans cette enquête les enseignants et les apprenants expriment leur ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21434
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21434
ND
21434
Εναλλακτικός τίτλος
L enseignement du francais de specialite a l' education superieure en Grece
Συγγραφέας
Φωτιάδου, Θηρεσία (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλλιαμπέτσου Πηνελόπη
Παπαδάκη Μαρία
Παπουτσά Αικατερίνη
Κασσωτάκης Μιχάλης
Χαραλαμπάκης Χριστόφορος
Αναστασιάδη Μαρία-Χριστίνα
Πατέλη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Γαλλική γλώσσα; Γλώσσα ειδικότητας; Επιστημονικός λόγος; Ορολογία; Ξένες γλώσσες; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Μεθοδολογικές προσεγγίσεις; Γλωσσικές ανάγκες; Διδασκαλία γλώσσας ειδικότητας; Ρόλος διδάσκοντος; Ευρωπαϊκή διάσταση; Διαπολιτισμική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
438 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)