Συμβολή στην δυναμική των τροχοφόρων οχημάτων: σύγκριση δυναμικής οχήματος με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) και οχήματος με σύστημα τετραδιεύθυνσης (4WS)

Περίληψη

Στη παρούσα Διδακτορική Διατριβή, πραγματοποιήθηκε σύγκριση και αξιολόγηση δύο συστημάτων ελέγχου της δυναμικής τροχοφόρων οχημάτων, του Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) και της Τετραδιεύθυνσης (4WS), σε δοκιμές ανοιχτού και κλειστού βρόγχου. Η προσομοίωση των δοκιμών, έγινε με την χρήση μοντέλου 10 βαθμών ελευθερίας για τον υπολογισμό της κίνησης του οχήματος και μοντέλου Magic Formula, για τον υπολογισμό των δυνάμεων των ελαστικοφόρων τροχών. Αναπτύχθηκε μοντέλο οδηγού, το οποίο είναι ικανό να ελέγξει δυναμικά τη διαμήκη ταχύτητα και την εγκάρσια θέση του οχήματος, ώστε το όχημα να ακολουθήσει μια επιθυμητή διαδρομή. Η υλοποίηση του συστήματος Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) έγινε με βάση της διαθέσιμη βιβλιογραφία. Το ESC εφαρμόζει ροπή πέδησης σε ένα τροχό, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η κατάλληλη ροπή εκτροπής και να ελεγχθεί η κίνηση του οχήματος με βάση τις επιθυμίες του οδηγού. Το σύστημα Τετραδιεύθυνσης (4WS) αποτελείται από δύο ελεγκτές για τον υπολογισμό της γωνία διευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present thesis, we compared and evaluated the dynamics of two active systems that control vehicle dynamics, Electronic Stability Control (ESC) and Four-Wheel Steering (4WS), in open and closed-loop tests. The simulation of the tests was performed with the use of a 10 DOF model, for the calculation of vehicle motion and the Magic Formula tyre model, for the calculation of the forces induced by the tyres. In order to control the vehicle, during the closed-loop tests, a comprehensive driver model was developed, that is capable of controlling the longitudinal velocity and the lateral position and heading of the vehicle, so that the vehicle can follow a predefined trajectory. Electronic Stability Control (ESC) was implemented by using the available data on the algorithm used by commercial ESP system of Bosch. ESC applies braking torque on a single wheel of the vehicle in order to induce additional yaw moment and control the vehicle's motion according to the desire of the driver. Four ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21082
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21082
ND
21082
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution on vehicle dynamics: comparison of the dynamics of a vehicle with electronic stability control (ESC) and a vehicle with four-wheel steering (4WS)
Συγγραφέας
Χατζηκομής, Χριστόφορος (Πατρώνυμο: Ιάσων)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Σπέντζας Κωνσταντίνος
Προβατίδης Χριστόφορος
Αντωνιάδης Ιωάννης
Ρακόπουλος Κωνσταντίνος
Μανωλάκος Δημήτριος
Κωστόπουλος Θεόδωρος
Χόνδρος Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Οχήματα; Δυναμική οχημάτων; Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας; Τετραδιεύθυνση; Προσομοιώσεις; Βελτιστοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 283 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)