Ανάπτυξη, εφαρμογή και μελέτη ενός μεθοδολογικού πλαισίου για τη συμμετοχική σχεδίαση λογισμικού με μαθητευόμενους

Περίληψη

Ευρύτερο αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η συμμετοχική σχεδίαση (participatory design) εκπαιδευτικών εργαλείων με μαθητευόμενους. Απώτερος στόχος, όπως διαμορφώθηκε μέσα από την ερευνητική ενασχόληση των τελευταίων ετών, είναι η πρόταση ενός ολοκληρωμένου μεθοδολογικού πλαισίου για την ενδυνάμωση της φωνής και του ρόλου των μαθητευόμενων στην σχεδίαση εκπαιδευτικών εργαλείων λογισμικού. Αναλυτικότερα, οι επιμέρους στόχοι της διατριβής περιλαμβάνουν: (α) την θεωρητική διερεύνηση της ιδέας της συμμετοχικής σχεδίασης προϊόντων λογισμικού και των ζητημάτων που αναδεικνύονται κατά την εφαρμογή της σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, (β) την ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού πλαισίου συμμετοχικής σχεδίασης με μαθητευόμενους με οικολογικά χαρακτηριστικά τα οποία επιτρέπουν την εφαρμογή του σε περιστάσεις όπου απαιτείται η καταγραφή ενός εύρους θέσεων και προοπτικών, και οι συνθήκες και οι παρεχόμενοι πόροι (π.χ. διαθέσιμος χρόνος, μέσα ή δυνατότητα εμπλοκής από την μεριά των συμμετεχόντων) εί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis’s central focus is students’ participation in the design process of educational technology products. Its aim, as formulated throughout an exploratory research agenda the past years, is the development of a methodological framework for empowering and facilitating students’ role in the design of educational software. More specifically, the objectives of the thesis include: (a) the theoretical study of participatory software design in educational settings, (b) the development of a methodological framework for participatory design with students that can be applied in circumstances where wide-ranging perspectives on the design problem are essential, time-barriers are restricting and participants’ long-term involvement is not feasible, (c) the development of additional methodological tools and techniques aimed at further supporting students’ participation and engagement with the design process and focusing on further facilitating students in recalling existing needs and problems, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20503
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20503
ND
20503
Εναλλακτικός τίτλος
The development of a methodological framework for participatory software design with students
Συγγραφέας
Τριανταφυλλάκος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσουκαλάς Ιωάννης
Πομπόρτσης Ανδρέας
Λινάρδης Παναγιώτης
Βλαχάβας Ιωάννης
Δημητριάδης Σταύρος
Αβούρης Νικόλαος
Καρατσόλης Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Συμμετοχική σχεδίαση; Σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού; Σχεδιαστική μεθοδολογία; Σχεδιαστική τεχνική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
306 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)