Περίληψη
H διατριβή πραγματεύεται ένα σύνολο προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες που βασίζονται σε τεχνολογίες της XML και σε πρότυπα των Υπηρεσιών Ιστού ενώ στη συνέχεια προχωρά στην πρόταση συγκεκριμένων λύσεων που τα αντιμετωπίζουν. Η διατριβή για τη διευθέτηση των συγκεκριμένων προβλημάτων κινήθηκε σε δυο παράλληλους αλλά αλληλένδετους άξονες. Στο πλαίσιο του πρώτου άξονα, η διαλειτουργικότητα των Υπηρεσιών Ιστού (ΥΙ) τέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος διαπιστώνοντας τις περιορισμένες δυνατότητες αλληλεπίδρασης των υπηρεσιών αυτών παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν κοινές τεχνολογίες και μελετώντας μεθόδους οι οποίες μπορούν να τις εγγυηθούν. Για το λόγο αυτό, προδιαγράφεται μια πρωτότυπη συστηματική και δομημένη μεθοδολογία ελέγχου Διαλειτουργικότητας και Συμμόρφωσης Υπηρεσιών Ιστού (ΔΣΥΙ). Η ορθότητα και εφαρμοσιμότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας ελέγχου διαπιστώθηκε με την εφαρμογή της για τον έλεγχο της επικοινωνίας δύο υπαρχόντων και πλήρως λειτουργικών Υπηρεσιών Ιστ ...
H διατριβή πραγματεύεται ένα σύνολο προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες που βασίζονται σε τεχνολογίες της XML και σε πρότυπα των Υπηρεσιών Ιστού ενώ στη συνέχεια προχωρά στην πρόταση συγκεκριμένων λύσεων που τα αντιμετωπίζουν. Η διατριβή για τη διευθέτηση των συγκεκριμένων προβλημάτων κινήθηκε σε δυο παράλληλους αλλά αλληλένδετους άξονες. Στο πλαίσιο του πρώτου άξονα, η διαλειτουργικότητα των Υπηρεσιών Ιστού (ΥΙ) τέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος διαπιστώνοντας τις περιορισμένες δυνατότητες αλληλεπίδρασης των υπηρεσιών αυτών παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν κοινές τεχνολογίες και μελετώντας μεθόδους οι οποίες μπορούν να τις εγγυηθούν. Για το λόγο αυτό, προδιαγράφεται μια πρωτότυπη συστηματική και δομημένη μεθοδολογία ελέγχου Διαλειτουργικότητας και Συμμόρφωσης Υπηρεσιών Ιστού (ΔΣΥΙ). Η ορθότητα και εφαρμοσιμότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας ελέγχου διαπιστώθηκε με την εφαρμογή της για τον έλεγχο της επικοινωνίας δύο υπαρχόντων και πλήρως λειτουργικών Υπηρεσιών Ιστού για ηλεκτρονική τιμολόγηση, της αυτόνομης υπηρεσίας ηλεκτρονικής τιμολόγησης SELIS και της υπηρεσίας ηλεκτρονικής και κινητής τιμολόγησης SWEB. Ο δεύτερος άξονας της διατριβής θέτει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση της ταυτότητας και της ιδιωτικότητας στις ασφαλείς και προηγμένες κινητές και ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Ιστού (ΥΙ). Σε πρώτη φάση παρουσιάστηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν οι υπάρχουσες γλώσσες ιδιωτικότητας οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να αποτυπωθούν οι πολιτικές ιδιωτικότητας των οντοτήτων που μετέχουν σε μια συναλλαγή. Στη συνέχεια, μέσω της μελέτης των υπαρχόντων συστημάτων διαχείρισης ταυτότητας και μιας σειράς κατηγοριοποιήσεων τους προτάθηκε μια ταξινόμηση των σχεδιαστικών λύσεων των Αρχιτεκτονικών Προσανατολισμένων στις Υπηρεσίες (ΑΠΥ) παρέχοντας συγκεκριμένες λύσεις διαχείρισης ταυτότητας και διαδικασιών οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν για καθεμία από τις προσδιοριζόμενες κατηγορίες. Κατά την διάρκεια της έρευνας στο δεύτερο άξονα διαπιστώθηκε επίσης και η σημασία που έχει η καταγραφή και αποτύπωση της συμπεριφοράς που επιδεικνύεται από τους χρήστες στα πλαίσια των συναλλαγών που αυτοί εκτελούν με τις ΥΙ και του ρόλου που αυτή μπορεί να διαδραματίσει για την ενίσχυση της ιδιωτικότητας. Για το λόγο αυτό, προτάθηκε μια Υπηρεσία Καταγραφής Συμπεριφοράς (ΥΚΣ) περιγράφοντας τον τρόπο που αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα σύστημα διαχείρισης ταυτότητας. Τέλος, ο τρίτος άξονας της διατριβής εστίασε στη διερεύνηση μηχανισμών οι οποίοι μπορούν να διευθετήσουν την Ανωνυμία των ΥΙ σε Επίπεδο Σύνδεσης. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης προτάθηκε ενός Ολιστικό Μοντέλο Ανωνυμίας για Υπηρεσίες Ιστού το οποίο είναι εφαρμόσιμο σε η/κ-Υπηρεσίες Ιστού οι οποίες είναι ανθεκτικές σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The design, development and implementation of electronic and mobile (e/m-) services relying on XML and Web Service (WS)-based standards and technologies which are the main components of Service Oriented Architectures (SOAs) is the current trend in the modern era. Due to the nature of these services several issues pertaining to security, privacy, identity management and interoperability have been raised. Initially, the thesis identifies the need for targeted methodologies and frameworks that check and guarantee the end-to-end application interaction capabilities of common services. The thesis proposes a well-formed grey box testing methodology entitled ICoM, able to test whether various services achieve communication effectively based on the adopted standards. ICoM has been applied in order to evaluate the interoperability of the existing autonomous SELIS e-invoicing service and the SWEB e-invoicing service embedded in a SOA-based platform. In addition, the need for privacy aware transa ...
The design, development and implementation of electronic and mobile (e/m-) services relying on XML and Web Service (WS)-based standards and technologies which are the main components of Service Oriented Architectures (SOAs) is the current trend in the modern era. Due to the nature of these services several issues pertaining to security, privacy, identity management and interoperability have been raised. Initially, the thesis identifies the need for targeted methodologies and frameworks that check and guarantee the end-to-end application interaction capabilities of common services. The thesis proposes a well-formed grey box testing methodology entitled ICoM, able to test whether various services achieve communication effectively based on the adopted standards. ICoM has been applied in order to evaluate the interoperability of the existing autonomous SELIS e-invoicing service and the SWEB e-invoicing service embedded in a SOA-based platform. In addition, the need for privacy aware transactions raises specific problems that aforementioned services need to solve including the privacy-aware managing of identities. The research in this thesis has identified several identity management solutions that implement complete identity handling frameworks. In this diversity of solutions, a SOA designer faces the problem of identifying which framework or specific solution better suites the needs of the SOA he is building, without introducing additional complexity to the design on one hand or leaving out important aspects of privacy management on the other. In this context, this thesis proposes a specific classification of SOAs-designs with respect to the way that the trust relationship among the involved entities, users and SOAs, is established enabling the user to access the provided services. Although, the last decade, the provided e/m-services have been increased, the level of trust and confidence remain low, preventing their adoption and prevalence. Nowadays, despite the formulation of Federations, where a trust relationship among the involved parties is established and monitored by Identity Management System (IMS), has been considered as the most appropriate solution to build Trust, the notion of Trust is still very vague. The accumulation of behavior (reputation) of the parties involved in an e/m-transaction has been already used as a quantitative measure of trust. In this context, this thesis includes an overview and an evaluation of existing reputation systems. The thesis acknowledging the need for a more privacy-respecting design of reputation systems, contributes towards this direction proposing an Identity Management Reputation Service (IMRS) which operates in the IMSs in order to preserve and enhance trust. Finally, the Phd thesis acknowledging the significance of connection anonymity, includes a review of the existing network-based approaches to anonymity and proposes an anonymity SOA framework built upon widely used standards and technologies such as the WS-Addressing and deploys the Tor anonymizing network, taking advantage of the benefits that it offers.
περισσότερα