Μεθοδολογία ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών για μουσεία: προσαρμοστικές εκπαιδευτικές τεχνολογίες εμπνευσμένες από τους επισκέπτες

Περίληψη

Ο ερευνητικός στόχος ήταν η δημιουργία μίας ολιστικής μεθοδολογίας σχεδιασμού και ανάπτυξης εκπαιδευτικών τεχνολογιών για μουσεία. Αναλύθηκαν οι τρεις εμπλεκόμενοι επιστημονικοί κλάδοι, εκπαίδευση, μουσειολογία, τεχνολογία και τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής έρευνας οργανώθηκαν σε ταξινομήσεις, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σχεδιαστικά εργαλεία. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε προς προσαρμοζόμενες λύσεις και αναλύσαμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση στα μουσεία (στυλ επίσκεψης, περιβαλλοντικοί παράγοντες, τύπος επισκέπτη, κλπ), καθώς και άλλα προσωπικά χαρακτηριστικά μάθησης (π.χ. γνωσιακό στυλ). Η ανάλυση των ερωτηματολογίων που συλλέχτηκαν σε μουσεία, επέτρεψαν τη μοντελοποίηση των διαφορετικών προφίλ των επισκεπτών. Σε μία προσπάθεια εμπλοκής των επισκεπτών στις σχεδιαστικές διαδικασίες, αναπτύξαμε μία επισκεπτοκεντρική μέθοδο συμμετοχικού σχεδιασμού, για να καθορίσουμε τη φυσική υπόσταση των εκπαιδευτικών εφαρμογών. Τέλος, τα διαφορετικά εργαλεία που αναπτύχτηκαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research objective was to create a holistic design methodology for the development of educational technology for museums. After the analysis of the three scientific disciplines involved, education, museums, technology, the results of the literature research were organised in taxonomies in order to be used as design tools. Furthermore, moving towards adaptable solutions, the factors affecting learning in museums were analysed (i.e. visit style, environmental factors, type of visitor, etc.) and other personal learning characteristics (i.e. cognitive style). The analysis of questionnaires collected in different museums, allowed the modelling of the different profiles of visitors. In an attempt to involve visitors in the design processes, a visitor-centred participatory design method was developed. Finally, the different tools developed and used in this research, were organized into a methodology for the development of educational technologies for museums, which consists of discrete st ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17309
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17309
ND
17309
Εναλλακτικός τίτλος
A methodology for the development of museum educational applications: visitor inspired museum adaptive learning technologies
Συγγραφέας
Αντωνίου, Αγγελική
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Λέπουρας Γεώργιος
Πιντέλας Παναγιώτης
Γρηγοριάδου Μαρία
Αγριαντώνη Χριστίνα
Κουλαϊδής Βασίλειος
Αβούρης Νικόλαος
Βασιλάκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Μουσεία; Τεχνολογίες; Λογισμικό, μεθοδολογία ανάπτυξης; Παιδαγωγικό περιεχόμενο, προσαρμοστικότητα; Προσαρμοστικές εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
221 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)