Εκτίμηση της ικανοποίησης των ηλικιωμένων ασθενών από την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας

Περίληψη

Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών από την ποιότητα της παρεχόμενης νοσοκομειακής περίθαλψης, αποτελεί τον κεντρικό αφετηριακό άξονα για τα προγράμματα διασφάλισης της ποιότητας και της βελτίωσης της ποιότητας της φροντίδας. Οι ηλικιωμένοι ασθενείς, συνιστούν τους κύριους χρήστες των υπηρεσιών φροντίδας υγείας και ως εκ τούτου, η ανάπτυξη και στάθμιση μιας κλίμακας που εκτιμά πως εκλαμβάνουν την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας είναι σημαντική για τον στρατηγικό σχεδιασμό και την αξιολόγηση των υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Υπάρχει ένας διάχυτος προβληματισμός γύρω από τις μελέτες για την εκτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών, ο οποίος εκπορεύεται από την παρουσία μεθοδολογικών και άλλων προβλημάτων που οφείλονται στην έλλειψη ενός εννοιολογικού υποδείγματος και στην περιορισμένη χρήση των τεχνικών της ποιοτικής έρευνας. Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η ανάπτυξη μιας κλίμακας που με οδηγό τις υπάρχουσες κλίμακες θα: (1) είναι έγκυρη και αξιόπιστη και θα εκτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Patient satisfaction with quality of hospital care is a dominant concept with respect to the implementation of quality assurance and quality improvement programmes. Elderly patients are the central users of health care services and therefore the development and validation of a scale that assesses how they perceive quality of care is important for strategy planning and evaluation of health care services. The relevance of patient satisfaction studies is often questioned because of conceptual and methodological problems due to the underused qualitative research. Aim: The aim of this dissertation was to develop a scale that, in comparison with existing patient satisfaction scales would: (1) be valid and reliable, assessing elderly patients satisfaction with quality of hospital care, based on the existing literature evidence, on results of a qualitative research and on a previous developed conceptual framework, (2) measure perceived quality of hospital care (PQHC) from the pe ...