Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Περίληψη

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΕΙΧΕ ΣΑ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΛΕΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ. ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΤΑΝ ΑΠΟ 1839 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ 6 - 12 ΕΤΩΝ. ~ΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΡΟΥΣΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ Σ'ΕΝΑ TESTI.Q. Η ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΕΔΕΙΞΕ ΜΙΑ ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ J. A. PEREZ ΚΑΙ G. MUGNY (1993), Η ΟΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΝΤΟΝΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α' ΤΑΞΗΣ. Η ΕΝΔΟ - ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ, ΚΥΡΙΩΣ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΑΝ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΟΥΝ. Η ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΥΛΥΓΥΣΙΑ ΕΓΙΝΕ ΘΕΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟΔΕ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PURPOSE OF THIS STUDY WAS TO OBSERVE THE PHENOMENON OF MINORITY INFLUENCE AND THE FORMATION OF RACIAL ATTITUDES DURING CHILHOOD. THE SAMPLE FOR THE STUDY CONSISTED OF 1839 PRIMARY SCHOOL STUDENTS AGED 6 - 12. THE CHILDREN IN THE STUDY FILLED OUT QUESTIONNAIRES AND TOOK PART IN AN EXPERIMENT. THE EXPERIMENT MEASURED CHANGES IN THE POPULARITY OF MINORITY STUDENTS AFTER THE CLASS HAD BEEN TOLD THEY HAD COME FIRST IN AN I.Q. TEST. THE EXPERIMENTAL PROCEDURESHOWED LATENT RACIST TENDENCIES AMONG THE STUDENTS OF THE MAJORITY RACIAL GROUP. THESE FINDINGS WERE IN AGREEMENT WITH THOSE OF J.A. PEREZ AND G. MUGNY (1993). THESE TENDENCIES WERE STRONGER AMONG FIRST GRADE STUDENTS. AMONG OLDER CHILDREN RACIST TENDENCIES WERE LESSENED BUT NOT ELIMINATED. THIS WAS DUE TO STUDENT INTERACTION AND SCHOOL SOCIALIZATION. THE MORE FLEXIBLE MINORITY GROUPS WERE MORE FAVOURABLY RECEIVED BY THE MAJORITY, AS OPPOSED TO INFLEXIBLE MINORITIES WHO WERE SOCIALLY ISOLATED BY THEIR SCHOOLMATE ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/8674
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8674
ND
8674
Εναλλακτικός τίτλος
MINORITY INFLUENCE ON THE MAJORITY IN SCHOOL CLASSES
Συγγραφέας
Μιτίλης, Αχιλλέας (Πατρώνυμο: Αστ.)
Ημερομηνία
1997
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ ΣΤΑΜΟΣ
ΜΕΤΑΞΟΠΟΥΛΟΣ ΑΙΜΙΛΙΟΣ
ΤΣΑΛΙΚΟΓΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΣΑΚΑΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΧΑΤΖΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Δημοτικά σχολεία; Μειονότητες; Ξενοφοβία; Προκαταλήψεις; Ρατσισμός; Σχολικές επιδόσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
332 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)