Μηχανισμός ανατροφοδότησης της συμπεριφοράς του οδηγού μέσω τηλεματικής

Περίληψη

Η οδική ασφάλεια παραμένει ένα κρίσιμο παγκόσμιο πρόβλημα, με τα οδικά ατυχήματα να στοιχίζουν εκατομμύρια ζωές ετησίως και να επιφέρουν σημαντικές συναισθηματικές και οικονομικές επιβαρύνσεις. Το ανθρώπινο λάθος ευθύνεται για το 95% των οδικών ατυχημάτων, γεγονός που υπογραμμίζει τον καθοριστικό ρόλο της συμπεριφοράς των οδηγών στην ενίσχυση της ασφάλειας. Η παρούσα διατριβή διερευνά τον αντίκτυπο της ανατροφοδότησης του οδηγού μέσω τηλεματικής στην οδηγική συμπεριφορά, αντιμετωπίζοντας τα κενά στην κατανόηση των επιπτώσεων του κύκλου ζωής της ανατροφοδότησης, συμπεριλαμβανομένων των φάσεων πριν την ανατροφοδότηση, της ανατροφοδότησης και της μετά την ανατροφοδότηση. Χρησιμοποιώντας μια πολυτροπική προσέγγιση, η μελέτη αναλύει διαφορετικές ομάδες χρηστών οδού, δηλαδή οδηγούς αυτοκινήτων, μοτοσικλετιστές και επαγγελματίες οδηγούς, σε αστικά και υπεραστικά περιβάλλοντα, και αυτοκινητόδρομους για να αξιολογήσει συνολικά τον μηχανισμό ανατροφοδότησης. Ένα πείραμα φυσικής οδήγησης διάρκεια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Road safety remains a critical global concern, with traffic crashes claiming millions of lives annually and imposing significant emotional and economic burdens. Human error accounts for 95% of road crashes, underscoring the pivotal role of driver behavior in enhancing safety. This dissertation investigates the impact of driver telematics feedback mechanism on driving behavior, addressing gaps in understanding feedback’s lifecycle effects, including pre-feedback, feedback, and post-feedback phases. Employing a multi-modal approach, the study analyzes diverse user groups, namely car drivers, motorcyclists, and professional drivers, across urban, rural, and highway environments to evaluate feedback mechanism comprehensively. A 21-month naturalistic driving experiment involving 230 drivers across six feedback phases generated a robust dataset of 106,776 trips, covering 1.3 million kilometers. The tailored feedback interventions concerned scorecards, gamification, and peer comparisons. Adva ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58910
ND
58910
Εναλλακτικός τίτλος
The driver behavior telematics feedback mechanism
Συγγραφέας
Κονταξή, Αρμίρα (Πατρώνυμο: Άρντι)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννής Γεώργιος
Βλαχογιάννη Ελένη
Παπαδημητρίου Ελεονώρα
Μαυρομάτης Στέργιος
Γκιοτσαλίτης Κωνσταντίνος
Αντωνίου Κωνσταντίνος
Θεοφιλάτος Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Οδική ασφάλεια; Συμπεριφορά οδηγού; Τηλεματική; Ανατροφοδότηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.