Περίληψη
Η χρηματοδότηση της ναυτιλίας είναι ένας κλάδος της βιβλιογραφίας που κυρίως ξεκίνησε από τον Κώστα Γκράμμενο και ο βασικός του στόχος ήταν η ανάγκη των πλοιοκτητών και των ναυλωτών να διαχειριστούν την οικονομική διάσταση του τομέα, δεδομένης της αστάθειας που είναι πάντα παρούσα. Η έρευνα που έχει διεξαχθεί μέχρι σήμερα επικεντρώνεται στη μελέτη πτυχών που σχετίζονται με τα περιουσιακά στοιχεία (πλοία) και τα ναύλα (ροές χρημάτων). Παρά την έρευνα που έχει ήδη διενεργηθεί όλα αυτά τα χρόνια, η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 ενίσχυσε την ανάγκη για καλύτερη κατανόηση των πολυπλοκοτήτων των εξωτερικών και εσωτερικών παραγόντων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στην παρούσα διατριβή, τρία θέματα που είναι πρωταρχικής σημασίας για τη βιομηχανία έχουν μελετηθεί για να απαντηθούν ορισμένα αναπάντητα ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, έχουν εξεταστεί οι διαρροές αστάθειας των ναύλων, η εταιρική διακυβέρνηση των ναυτιλιακών εταιρειών και οι πωλήσεις και αγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων ξηρού φορ ...
Η χρηματοδότηση της ναυτιλίας είναι ένας κλάδος της βιβλιογραφίας που κυρίως ξεκίνησε από τον Κώστα Γκράμμενο και ο βασικός του στόχος ήταν η ανάγκη των πλοιοκτητών και των ναυλωτών να διαχειριστούν την οικονομική διάσταση του τομέα, δεδομένης της αστάθειας που είναι πάντα παρούσα. Η έρευνα που έχει διεξαχθεί μέχρι σήμερα επικεντρώνεται στη μελέτη πτυχών που σχετίζονται με τα περιουσιακά στοιχεία (πλοία) και τα ναύλα (ροές χρημάτων). Παρά την έρευνα που έχει ήδη διενεργηθεί όλα αυτά τα χρόνια, η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 ενίσχυσε την ανάγκη για καλύτερη κατανόηση των πολυπλοκοτήτων των εξωτερικών και εσωτερικών παραγόντων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στην παρούσα διατριβή, τρία θέματα που είναι πρωταρχικής σημασίας για τη βιομηχανία έχουν μελετηθεί για να απαντηθούν ορισμένα αναπάντητα ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, έχουν εξεταστεί οι διαρροές αστάθειας των ναύλων, η εταιρική διακυβέρνηση των ναυτιλιακών εταιρειών και οι πωλήσεις και αγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Το Κεφάλαιο 1 εξετάζει τους προσδιοριστικούς παράγοντες της διαφοροποίησης των επενδύσεων στη ναυτιλία, όπως μετράται από τον δείκτη καθαρής διαρροής αστάθειας που εισήγαγαν οι Diebold & Yilmaz (2012) και στο πλαίσιο της ναυτιλίας από τον Tsouknidis (2016). Συγκεκριμένοι δείκτες οικονομικής δραστηριότητας της ναυτιλίας, όπως εισήχθησαν από τους Papapostolou et al. (2016), χρησιμοποιούνται ως πιθανοί προσδιοριστικοί παράγοντες των δεικτών καθαρής διαρροής αστάθειας στις κατηγορίες και υποκατηγορίες της ναυτιλίας ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι ορισμένα μέτρα προοπτικών επενδύσεων και δραστηριότητας στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σχετίζονται θετικά με αυξημένες διαρροές αστάθειας ανάμεσα στις κατηγορίες ναυτιλίας. Το Κεφάλαιο 2 εξετάζει το ρόλο της εταιρικής διακυβέρνησης στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Παρόλο που έχουν διεξαχθεί διάφορες έρευνες για τις εκτελεστικές ομάδες των ναυτιλιακών εταιρειών και τη σχέση τους με την απόδοση των εταιρειών, τα αποτελέσματα παραμένουν αδιευκρίνιστα ως προς τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που έχουν θετική επίδραση στην απόδοση των εταιρειών. Στην παρούσα έρευνα, έχουμε χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο δείγμα που έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα και εξετάζουμε τη σχέση μεταξύ των δημογραφικών χαρακτηριστικών του διοικητικού συμβουλίου και της χρηματοοικονομικής απόδοσης των ναυτιλιακών εταιρειών. Ωστόσο, δεδομένης της αστάθειας που υπάρχει στην αγορά ναυτιλίας, εξετάζουμε επίσης τα δημογραφικά χαρακτηριστικά που είναι ιδιαίτερα σημαντικά όταν οι συμμετέχοντες στην αγορά είναι είτε υπερβολικά αισιόδοξοι είτε υπερβολικά απαισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς. Στο κεφάλαιο αυτό, μια ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας αποκαλύπτει τα μοναδικά χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής βιομηχανίας όσο αφορά τις εταιρικές πρακτικές και τα αποτελέσματά τους. Επίσης, το κεφάλαιο συζητά πώς η εταιρική διακυβέρνηση επηρεάζει τις επιχειρήσεις γενικότερα και γιατί τόσο οι ακαδημαϊκοί όσο και οι επαγγελματίες έχουν δραστηριοποιηθεί στον τομέα, προσπαθώντας τόσο να κατανοήσουν το αίνιγμα των εταιρικών διοικητικών συμβουλίων όσο και να δημιουργήσουν βελτιωτικές πολιτικές. Τέλος, διεξάγεται διερευνητική έρευνα για να αποκαλύψει το δημογραφικό προφίλ των εταιρικών διοικητικών συμβουλίων. Οι αποκαλυπτόμενες τάσεις της τελευταίας 15ετίας παρέχουν στον αναγνώστη μια εικόνα των πρακτικών που χρησιμοποιούν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις για να προσφέρουν καλύτερους μηχανισμούς διακυβέρνησης. Το Κεφάλαιο 3 επανεξετάζει τις μεθόδους αποτίμησης των πλοίων και τους κυριότερους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Δεδομένης της διάχυσης των πληροφοριών που προκύπτουν από τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις, δοκιμάζουμε περαιτέρω προηγούμενα μοντέλα με ένα επικαιροποιημένο και πιο αναλυτικό σύνολο δεδομένων. Συνεπώς, παρέχονται στοιχεία για τη σημασία της διαφοράς επιπέδων πληροφόρησης σε σύγκριση με τις ετήσιες μέσες τιμές. Επιπλέον, ενισχύουμε τη υπάρχουσα βιβλιογραφία προσθέτοντας μια μεταβλητή πρόβλεψης που λαμβάνει υπόψη την κερδοφορία των πλοίων. Έτσι, χρησιμοποιούμε μια στατιστική τεχνική, βασισμένη στην ακριβή ηλικία ενός πλοίου, για να καταγράψουμε το συνολικό κέρδος που θα παρέχει μέχρι την καταστροφή του. Η εκτίμηση παρέχει αποτελέσματα που μειώνουν τη διακύμανση μεταξύ των πραγματικών τιμών συναλλαγών και των προβλεπόμενων, σε σύγκριση με τα μοντέλα αναφοράς, κατά 20%.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Shipping finance is a strand of literature that was mainly initiated by Costas Grammenos and its main driver was the need of shipowners and ship operators to manage the financial aspect of the sector given the volatility that it is always apparent. The research that has been conducted up to now focuses on examining aspects relevant to the assets (ships) and the freight rates (cash flow). Despite the work that has already been conducted all these years, the financial crisis of 2008 re-enforced the need to develop a better understanding of the complexities of the external and the internal drivers of the shipping industry. In the current thesis, three topics that are of prime importance to the industry have been researched in order to address certain unanswered questions. More precisely, the volatility spillovers of the freight rates, corporate governance of the shipping companies and sales and purchases of second-hand dry bulk carriers have been examined. Chapter 1 explores the determina ...
Shipping finance is a strand of literature that was mainly initiated by Costas Grammenos and its main driver was the need of shipowners and ship operators to manage the financial aspect of the sector given the volatility that it is always apparent. The research that has been conducted up to now focuses on examining aspects relevant to the assets (ships) and the freight rates (cash flow). Despite the work that has already been conducted all these years, the financial crisis of 2008 re-enforced the need to develop a better understanding of the complexities of the external and the internal drivers of the shipping industry. In the current thesis, three topics that are of prime importance to the industry have been researched in order to address certain unanswered questions. More precisely, the volatility spillovers of the freight rates, corporate governance of the shipping companies and sales and purchases of second-hand dry bulk carriers have been examined. Chapter 1 explores the determinants of investment diversification in the shipping industry, as measured by the net volatility spillover index introduced by Diebold & Yilmaz (2012) and in the shipping context by Tsouknidis (2016). Specific indicators of shipping economic activity as introduced in Papapostolou et al. (2016) are used as potential determinants of the net volatility spillover indices across the dry bulk and tanker shipping segments and sub-segments. Results reveal that certain measures of investment prospects and activity in the second-hand vessels market are positively associated with increased volatility spillovers across shipping segments. Chapter 2, reviews the role of corporate governance in maritime enterprises. While various research has been conducted on the executive teams of shipping companies and their relationship with the companies’ performance, results, however, remain inconclusive on the specific characteristics that are having a positive influence on the companies’ performance. In the current research, we have employed the largest sample that has been used up to now and we are examining the relation between the demographic characteristics of the board of directors with the financial performance of the shipping companies. Nevertheless, given the volatility that exists in the shipping market, we further examine the demographic characteristics that are particularly important when the market participants are either overly optimistic or overly pessimistic for the outlook of the market. In this chapter, a literature review of the relevant bibliography reveals the unique characteristics of the shipping industry as far as corporate practices and their outcomes are concerned. Moreover, the chapter discusses how corporate governance affects enterprises at large and why both academics and professionals have been active in the field, trying both to grasp the conundrum of corporate boards, and additionally to create ameliorating policies. Finally, exploratory research is conducted to reveal the demographic profile of the corporate boards. The revealed trends of the last 15 years provide the reader with insight of the practices that maritime enterprises have been using in order to provide better mechanisms of governance. Chapter 3, re-examines the methods for vessel valuation and the predominant factors that affect them. Given the diffusion of information that derives from recent technological advances, we further test previous models with an updated and more thorough dataset. Accordingly, evidence on the significance of the different level of information when compared to annual averages is provided. Additionally, we further enhance the existing literature by adding an extrapolating variable that accounts for the profitability of vessels. Thus, we employ a statistical technique, based on the precise age of a vessel, to capture the total profit that she will provide until she is demolished. The estimation provides results that reduce the variance between the actual transaction prices and the predicted ones when compared to benchmark models by 20%.
περισσότερα