Οι όμιλοι αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας των προτύπων και πειραματικών γενικών λυκείων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως θέμα την οργάνωση, τη λειτουργία και τη σημασία των ομίλων αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας των Προτύπων και των Πειραματικών Γενικών Λυκείων (ΠΠΛ). Κρίθηκε σκόπιμο να διερευνηθούν οι απόψεις των μελών (εκπαιδευτικών και μαθητών) των ομίλων των ΠΠΛ της Αττικής, προκειμένου να αποτιμηθεί η σημασία της θεσμοθέτησής τους ως δομημένων εξωδιδακτικών σχολικών δραστηριοτήτων, να προσδιοριστεί η σχέση τους με τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αριστεία, αλλά και η συμβολή τους στη δυνατότητα μετασχηματισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στο πλαίσιο της κοινωνίας της γνώσης του 21ου αιώνα. Η εστίαση της συγκεκριμένης έρευνας στη λειτουργία των ομίλων στη δευτεροβάθμια μεθυποχρεωτική εκπαίδευση αποσκοπεί να αναδείξει τη δυνατότητα των συγκεκριμένων συλλογικών διαδικασιών μάθησης να εξελιχθούν σε «νησίδες» μέσα στον ίδιο τον σχολικό οργανισμό (bottom-up) για την προώθηση του μαθητοκεντρικού προσανατολισμού της γνώσης, ώστε να συμβάλουν σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study focuses on the organization, functioning, and significance of the peer groups of excellence, creativity, and innovation in the Model and Experimental High Schools (MEHS). It aims to investigate the views of the members (teachers and students) of the peer groups in the MEHS of Attica. Furthermore, the evaluation of their significance as structured extracurricular activities, their relationship with creativity, innovation, and excellence, and their contribution to the potential transformation of the educational process within the framework of the 21st-century knowledge society will be examined. Focusing on the operation of these peer groups in post-compulsory secondary education, the potential development of these collective learning processes into enclaves within the school framework itself (bottom-up), promoting a student-centered orientation of knowledge and thereby helping to overcome the predominantly exam-oriented focus of the MEHS will be highlighted. A qualitat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57068
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57068
ND
57068
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe peer groups of excellence, creativity, and innovation in the model and experimental high schools
Συγγραφέας
Βασιλείου, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπαγάκης Γεώργιος
Καρακατσάνη Δέσποινα
Φωτόπουλος Νικόλαος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Μαμούρα Μαρία
Ρουσσάκης Ιωάννης
Μπαμπάλης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Όμιλος; Εξωδιδακτικές σχολικές δραστηριότητες; Κοινότητες μάθησης; Ηγεσία για τη μάθηση; Διά βίου μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)