Ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης μέσω κινηματογραφικών ταινιών κατά τη διδασκαλία και την εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας-πολιτισμού

Περίληψη

Η συνύπαρξη στις σύγχρονες κοινωνίες ανθρώπων με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο καθιστά την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών βασική διάσταση, σημαντική παράμετρο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας αποτελώντας συγχρόνως έναν από τους πρωταρχικούς διδακτικούς στόχους του μαθήματος της ξένης γλώσσας. Η επίτευξη του διδακτικού αυτού στόχου μέσω μίας αποτελεσματικής και ταυτόχρονα ευχάριστης διδακτικής μεθόδου αποτέλεσε το έναυσμα για τηνπαρούσα έρευνα που στόχο έχει να διερευνήσει εάν οι κινηματογραφικές ταινίες βοηθούν τους μαθητές να ανιχνεύουν στοιχεία που αφορούν στον «ξένο» πολιτισμό, ευνοώντας έτσι τις συνθήκες για την ανάπτυξη ενός γόνιμου διαπολιτισμικού διαλόγου στο πλαίσιο του μαθήματος της ξένης γλώσσας και εν προκειμένω της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Αποδείχτηκε ότι η διαμόρφωση της διαπολιτισμικής συνείδησης και η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής δεξιότητας, που αποτελεί έναν από τους βασικότερους στόχους της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, μπορούν να επιτευχθού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The increasing mobility of populations on a global level due to financial, social and personal factors has inevitably led to highly diverse communities consisting of people of various linguistic and cultural background. Effective communication and social interactions among those people requires knowledge of foreign languages. However, languages are not only tools for communication; they are closely associated with culture and mindsets, customs and mentalities. In this respect, the aim of foreign language education is to help students develop not only linguistic competence but also intercultural awareness and cultural competence, as these are expected to help them recognize, acknowledge and respect the cultures of speakers of different languages. This new dimension in foreign language education has led to the development of an intercultural teaching approach. Against this backdrop, foreign language educators are faced with a challenging task: to help students develop intercultural compe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52680
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52680
ND
52680
Εναλλακτικός τίτλος
The development of intercultural awareness through films in french language teaching and learning
Συγγραφέας
Ιωαννίδου, Ευγενία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών
Εξεταστική επιτροπή
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Αικατερίνη
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Παναγιωτίδης Παναγιώτης
Αναστασιάδη Μαρία-Χριστίνα
Σουγάρη Αρετή
Τσακνάκη Ολυμπία
Μαλιγκούδη Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική συνείδηση; Διαπολιτισμική δεξιότητα; Στερεότυπα; Διδασκαλία ξένης γλώσσας; Οπτικοακουστικά μέσα; Κινηματογραφική ταινία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)