Άμεσος προσδιορισμός μόνιμης κατάστασης ταλάντωσης και διάγνωση-αναγνώριση βλαβών σε μη γραμμικά μοντέλα οχημάτων

Περίληψη

Στα πλαίσια της παρούσας διατριβής αρχικά αναπτύσσονται συστηματικές αναλυτικές και αριθμητικές μεθοδολογίες για τον άμεσο προσδιορισμό της μόνιμης κατάστασης ταλάντωσης μη γραμμικών μηχανικών συστημάτων, υποκείμενων σε περιοδική φόρτιση. Στη συνέχεια αναπτύσσονται πρόσθετες αριθμητικές μεθοδολογίες για τη διενέργεια διάγνωσης-αναγνώρισης βλαβών σε τέτοια συστήματα. Οι μεθοδολογίες επιλέγεται να εφαρμοσθούν σε δυναμικά μοντέλα οχήματος. Στις εξεταζόμενες περιπτώσεις, η εξωτερική διέγερση προέρχεται είτε από γεωμετρικές ανομοιομορφίες του εδάφους ή από την πίεση των καυσαερίων που αναπτύσσεται στους κυλίνδρους του κινητήρα του οχήματος. Επιπλέον, η έμφαση δίδεται στη διερεύνηση της επίδρασης της ισχυρά μη γραμμικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται στα χαρακτηριστικά στιβαρότητας και απόσβεσης των αναρτήσεων του οχήματος, καθώς επίσης στα χαρακτηριστικά στιβαρότητας και απόσβεσης της έδρασης του στροφαλοφόρου άξονα και των ελαστικών στοιχείων στήριξης του πλαισίου του κινητήρα.Τόσο κατά τον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present dissertation, systematic analytical and numerical methodologies are developed for directly determining steady state motions in nonlinear mechanical systems subjected to periodic excitation. Additional methodologies are also developed for performing fault diagnosis and identification studies in such nonlinear systems. These methodologies are then applied to vehicle dynamical models. In the cases examined, the external forcing comes from either ground excitation or gas pressure developed inside the vehicle engine cylinders. Emphasis is put on investigating the effect of strong nonlinearities existing in vehicle suspensions as well as the engine crankshaft and block mounts.In general, extreme numerical difficulties arise while determining periodic motions and performing fault diagnosis and identification in the systems examined. This is due to the geometric complexities as well as the existing and activated nonlinearities in the examined systems. For this reason, the method ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52503
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52503
ND
52503
Εναλλακτικός τίτλος
Direct determination of periodic steady-state response and fault detection and diagnosis in non linear vehicle dynamical models
Συγγραφέας
Μεταλλίδης, Πρόδρομος (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Κατασκευαστικός. Εργαστήριο Δυναμικής Μηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Νατσιάβας Σωτήριος
Αθανασιάδης Γεώργιος
Σαμαράς Ζήσης
Τροχίδης Αθανάσιος
Μπανιωτόπουλος Χαράλαμπος
Παπαδημητρίου Κωνσταντίνος
Μιχαηλίδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογια οχημάτων
Λέξεις-κλειδιά
Μόνιμη κατάσταση ταλάντωσης; διάγνωση-αναγνώριση βλαβών; μη γραμμικά δυναμικά μοντέλα οχημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)